دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۵۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۹۲۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس شیرینی و شکلات

ارزش صادرات شیرینی و شکلات در چهارماهه امسال 29 درصد رشد کرد

دبیر میز شیرینی، شکلات و فرآورده های غلات سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 29.3 درصدی ارزش و 17.3 درصدی وزن شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات صادراتی در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

«غلامرضا سبزعلی» افزود: در چهار ماهه امسال 166 هزار تن محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات به ارزش 228 میلیون دلار صادر شد.
سبزعلی ادامه داد: عراق نخستین کشور هدف صادراتی این نوع محصولات بیشترین بود و 131 میلیون و 700 هزار دلار از این محصول را جذب کرد.
وی اضافه کرد: افغانستان دومین بازار هدف صادراتی شیرینی و شکلات ایران بود که 49 میلیون و 300 هزار دلار سهم را به خود اختصاص داد.
سبزعلی صنعت شیرینی و شکلات را یکی از صنایع دارای ارزش افزوده بالا برشمرد که در صورت رفع مشکلات صادرات (مانند تامین مواد اولیه و نقدینگی مورد نیاز) می تواند هدف بیش از یک میلیارد دلار صادرات را محقق کند.
عراق، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج، جمهوری آذربایجان، امارات و قطر بازارهای هدف صادراتی محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده های غلات ایران است.
در 11 ماهه پارسال 513 هزار تن شیرینی و شکلات به ارزش 615 میلیون دلار به بازارهای هدف صادراتی عراق، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج و جمهوری آذربایجان صادر شد.


(دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷) ۰۷:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها