دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۹۱۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

لزوم تخصیص حقابه معین و دائمی برای مصارف کشاورزی آبادان

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تخصیص حقابه معین، مصوب و دائمی برای مصارف کشاورزی شهرستان آبادان تاکید کرد.

غلامرضا شرفی ضمن اشاره به مکاتبه اش با وزیر نیرو در خصوص تامین حق آبه مصارف کشاورزی آبادان گفت: از وزیر خواسته شد تا با توجه به شرایط نامساعد کشاورزان پائین دست رودخانه بهمنشیر و واردن آمدن خسارت بی سابقه به نخیلات و دامداری های شهرستان آبادان به دلیل عدم اهتمام به موقع و مسئولانه از جانب مسئولان ذیربط در سطح استان و وزارت نیرو و به رغم تذکر و پیگیری های انجام شده از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به صورت جدی و قاطع نسبت به مدیریت آب رها سازی شده از پشت سدهای کرخه و دز(به مقدار۷۰ میلیون مترمکعب) در روزهای آینده اقدام شود.
وی افزود: اقدام فوری و موثر به منظور جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و بی رویه در طول مسیر انتقال آب به پائین دست رودخانه بهمنشیر که به طور عموم برای مصارف کشت شلتوک، حوضچه های پرورش ماهی و مزارع کشت نیشکر استفاده می شود، از دیگر موارد قابل اشاره در نامه ارسالی به وزیر نیرو بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه، این فاجعه با اغماض و اهمال برخی از مسئولان و متولیان کار و نظارت در این حوزه اتفاق افتاده است و گرنه چرا چنین مصیبتی بایستی دامن گیر زندگی مردم و کشاورزان شهرستانهای آبادان و خرمشهر شود.
شرفی تصریح کرد: انتظارمی رود وزیر نیرو حقابه دائمی، معین و مصوبی را برای مصارف کشاورزی شهرستان آبادان تخصیص دهد.

(دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها