دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۱۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قاچاق دام عامل گرانی گوشت قرمز در کشور است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان این که قاچاق دام یکی از عوامل مهم کمبود و گرانی گوشت قرمز در جامعه است گفت: قیمت دام زنده در کشورهای همسایه مثل عراق ۱۰ هزار تومان گران تر از ایران است.

علی اصغر ملکی در مصاحبه با رادیو با بیان این که قاچاق دام یکی از عوامل مهم کمبود و گرانی گوشت قرمز در جامعه است گفت: دام امروز بیشتر بصورت قاچاق از مرزهای غربی و جنوبی کشور خارج می شود.
وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه به دلیل گستردگی مرزها کنترل خروج دام از مملکت بسیار مشکل است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر صادرات دام زنده به دستور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت ممنوع و مجوزی در این خصوص صادر نمی شود ولی پدیده خروج دام از کشور بصورت قاچاق همچنان به قوت خود باقیست.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز انگیزه زیادی برای قاچاق دام ایجاد کرده است، افزود: قیمت دام زنده امروز در کشور به ازای هرکیلو 24 تا 25 هزار تومان درحالیکه در کشورهای همسایه مثل عراق به ازای هرکیلو 35 هزار تومان خرید و فروش می شود.
ملکی تصریح کرد: کمبود تولید از دیگر عوامل افزایش و گرانی قیمت گوشت در کشور است.
وی همچنین در خصوص دلائل کمبود تولید گوشت گفت: جمعیت ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 30 میلیون نفر بوده که هم اکنون به 80 میلیون نفر رسیده است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: تعداد دام طی این سال ها به نسبت رشد جمعیت افزایش نیافته چرا که بسیاری از مردمان روستانشین به دلیل پدیده خشکسالی، کم آبی و دیگر موارد و مسائل دامداری و کشاورزی را به حال خود رها و به شهرها مهاجرت کردند.
وی افزود: مهاجرت روستایی تبعات زیادی برای کشور به همراه دارد که کاهش تولید در حوزه های مختلف کشاورزی و دامی از جمله این موارد است.
ملکی بیان داشت: ستاد تنظیم بازار برای جبران کمبود تولید و مدیریت بازار از مدت ها قبل روزانه بین 80 تا 100 تن گوشت وارداتی را وارد چرخه بازار می کند.
وی گفت: اگر گوشت قرمز بصورت واردات تامین نمی شد قیمت این کالا امروز بیش از این حرف ها بود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: ذبح بره ماده ها و دام های مولد طی سالیان گذشته از دیگر عوامل مهم کمبود تولید و گرانی گوشت قرمز در جامعه است که باید متولیان امر مانع چنین رفتارهای غیر منطقی شوند.

(دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها