یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۱۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هویت گذاری ۴.۵ میلیون راس دام سبک و سنگین تا مرداد ماه

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی به دامداران منوط به هویت گذاری دام‌ها و ثبت آن در سامانه جامع اصلاح نژاد است.

مختارعلی عباسی رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور اظهار داشت: ۴.۵ میلیون راس دام سنگین و سبک تا مرداد ماه امسال با همکاری مرکز اصلاح نژاد دام کشور، هویت گذاری و در سامانه جامع اصلاح نژاد دام این مرکز ثبت شده است.
عباسی افزود: از این تعداد دام ۴ میلیون راس گاو، ۱۰۰ هزار راس گاومیش، ۶۲ هزار راس بز، ۷۸ هزار نفر شتر، ۳۱۰ هزار راس گوسفند و ۱۲۹ راس اسب می باشد.
وی هدف از هویت گذاری دام های سبک و سنگین را جلوگیری از قاچاق و کنترل و برآورد تولید در کشور عنوان و تصریح کرد: هویت گذاری دام ها یک الزام قانونی است.
عباسی با اشاره به وجود ۷۵ میلیون راس دام سبک و سنگین در کشور و بالا بودن هزینه های عملیات هویت گذاری به ویژه در مورد دام سبک گفت: مرکز اصلاح نژاد دام کشور بر اساس اعتباری که همه ساله به آن تخصیص می یابد نسبت به هویت گذاری دام اقدام می کند.
رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور افزود: اولویت ما برای هویت گذاری دام سنگین در استان‌های مرزی کشور است و به تدریج به سمت هویت گذاری دام سبک حرکت می کنیم.
وی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور نیز در فرآیند انجام وظایف قانونی خود نسبت به هویت گذاری دام در کشور با هماهنگی این مرکز اقدام می کنند.
وی درباره هزینه هویت گذاری دام ها اذعان داشت: تعرفه نصب پلاک گوش هر راس دام سبک در سال ۹۶ بالغ بر دو هزار تومان و دام سنگین ۴ هزار تومان بوده و هزینه اجرای آن نیز بر حسب مساحت و تعداد دام متغیر است.
عباسی گفت: مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی در صدد است از فرصت های ایجاد شده برای عملیات هویت گذاری دام استفاده کند و از این رو پرداخت تسهیلات کارزان قیمت اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی منوط به هویت گذاری و ثبت آن در سامانه جامع اصلاح نژاد دام این مرکز است.
وی تعداد دام سبک و گوسفند و بره کشور را حدود ۴۶ میلیون راس و بز و بزغاله را نزدیک به ۱۸ میلیون راس عنوان کرد.

(یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها