یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۹۱۵۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وجود تشکل های بازار محور امری ضروری است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حضور فعال در فرآیندهای زنجیره ارزش نیاز به تشکل های بازار محور در بخش تعاون داریم.

چهاردمین نشست شورای هماهنگی و توسعه بخش تعاون کشور با حضور حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و کلانتری معاون امور تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که در این جلسه   شیرزاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن تشریح سیاست های سازمان در خصوص سامان بخشی به شرکت های تعاونی و اتحادیه های محصولی، تهیه صورت های مالی شفاف، استقرار نظام مالی یکپارچه، نظارت مالی هدفمند، ارتقای سطح توانمندی هیات مدیره و مدیران عامل و ... در شبکه تحت پوشش را از مهمترین برنامه های در دست اقدام ذکر کرد.
وی بر ضرورت وجود تشکل های بازار محور در گذار از تولید محض به سوی بازار محوری و تولید پایدار، بر کار آمدسازی ارکان شرکت ها، برگزاری مجامع به صورت مستمر، صحیح و با مدیریت مالی شفاف تاکید کرد.
شیرزاد با بیان این که برای ایجاد نظام حاکمیتی – شرکتی تعاونی، اقدامات لازم انجام و در دست ابلاغ است، گفت: نحوه تعیین صلاحیت مدیران شبکه تعاونی ها در بحث نظام مند کردن ارکان شرکت ها ابلاغ گردیده است.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی همچنین بر لزوم توسعه شرکت های بازرگانی بخش تعاون و قرار دادن شرکت ها در فرآیندهای زنجیره ارزش و تامین تاکید کرد.
بیشتر بخوانید: گرانی کالاهای نهایی ارتباطی به کشاورزان ندارد
به گفته شیرزاد در بخش نظام های بهره برداری، طراحی و توسعه نظام بهره برداری مبتنی بر تعاون مد نظر است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نشست بر لزوم توجه به احصای دارایی های شبکه در نظام توزیعی، تبدیل شرکت های سوخت به واحدهای خدمات رسانی نوین، تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد، همچنین صنایع پیشین و پسین بازار محور و سودآور اشاره کرد.

(یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها