جمعه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۹۱۱۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۶۸ درصد مطالبات چایکاران/ تولید برگ سبز چای به ۱۱۰ هزار تن خواهد رسید

رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای ، درباره آخرین وضیت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۷۸ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی از پرداخت ۶۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد و مابقی به مرور پس از تأمین منابع مالی به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

به گفته جهان‌ساز، ۳۷ هزارتن معادل ۴۷ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۱ هزارتن معادل ۵۳ درصد درجه دو است.

 این مقام مسئول از آغاز برداشت چین سوم برگ سبز چای خبر داد و افزود: در روزهای اخیر همزمان با برداشت چین سوم، ۷۷ کارخانه چای‌سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند به طوریکه روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن برگ سبز از چایکاران خریداری می‌شود.

وی از کاهش ۵ درصدی خرید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده استحصال شده است که انتظار می‌رود با استمرار بارندگی و بهبود وضعیت جوی میزان خرید برگ سبز به بالای ۱۱۰ هزارتن برسد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا کاهش میزان تولید بر میزان واردات چای خشک تأثیر گذار خواهد بود، بیان کرد: کاهش میزان تولید چندان چشمگیر نیست که بخواهد بر افزایش میزان واردات تاثیر گذار باشد و با وجود مانده چای در انبارها رقم واردات تغییری نخواهد داشت.

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت کیفیت چای خشک تولیدی، گفت: کیفیت چای تولیدی را باید در پایان فصل برداشت ارزیابی کرد و هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی دراین باره داشت.
(جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷) ۱۸:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها