جمعه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۹۱۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید ۲۲میلیون تن محصولات سردرختی/باغات به فناوری نوین تجهیز شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به سطح باغات کشور تاکید کرد که سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن محصولات سردرختی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

محمدعلی طهماسبی در همایش سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی جهاد کشاورزی کشور افزود: از این میزان دو میلیون تن محصولات گلخانه ای است و مابقی محصولات باغی است.
وی با بیان اینکه این میزان تولیدات باغی از دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار سطح باغات کشور به دست می آید، تصریح کرد: از این سطح باغات کشور ۳۰۰ هزار هکتار غیر بارور و دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار بارور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از مشکلات پیش رو در تولید محصولات سردرختی را سرمازدگی در مناطق سردسیر کشور برشمرد و یادآور شد: سرمازدگی در کشور طی سال های اخیر خسارت های سنگینی به بار آورده که در این راستا تلاش می شود با راهکارهای عملی و علمی این خسارت ها کاهش یابد.
وی توسعه صنعت باغداری را با بهره گیری از تکنولوژی ممکن دانست و متذکر شد: استفاده از دستگاه های پیشرفته با تکنولوژی جهانی همچون دستگاه های مولد باد و دستگاه های مولد گرما از راهکارهای کاهش اثرات سرمازدگی است که باغداران برای خرید این تجهیزات می توانند از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون استفاده کنند.
طهماسبی با تاکید بر اینکه باغداران باید از آخرین تکنولوژی و فناوری های لازم برای جلوگیری از خسارت سرما استفاده کنند، ادامه داد: تمامی این دستگاه ها منطبق با آخرین استانداردهای روز جهانی در دسترس عموم باغداران است و وزارت جهاد کشاورزی نیز تسهیلات لازم را برای خرید این دستگاه ها در اختیار باغداران قرار می دهد.

(جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها