پنج شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۰۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید ۸ قلم داروی دامپزشکی در انحصار استان سمنان است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: به همت متخصصان بومی هم اکنون هشت قلم از داروهای دامی کشور به صورت انحصاری در این استان تولید و توزیع می شود.

محمد سعیدی ضمن بیان اینکه هشت قلم داروی موردنیاز دام کشور انحصاراً در استان سمنان تولید می‌شود، تأکید کرد: بیش از ۴۰ درصد داروهای دامی کشور در استان تولید می‌شود که این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب سمنان در حوزه درمان و بهداشت دامی است.
وی سمنان را قطب داروسازی دامی کشور دانست و با تأکید بر ضرورت برند سازی در حوزه تولیدات دامی، افزود: داروهایی که در شرکت‌ها و کارخانه‌های دارویی استان سمنان تولید می‌شود قابلیت رقابت با داروهای وارداتی خارجی رادارند و ازلحاظ کیفی خوشبختانه شاهد تولیدات خوبی در استان هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه بیان کرد: عراق، افغانستان، آسیای میانه مشتری‌های داروهای تولیدی استان در حوزه دامپزشکی هستند و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته تعداد این کشورها افزایش یابد.
سعیدی از فعالیت ۱۵شرکت داروسازی در حوزه دام در سطح استان سمنان خبر داد و تأکید کرد: پروانه تولید ۲۰۰ قلم داروی دامی باهدف جلوگیری از واردات داروی دامی در سطح استان صادرشده که می‌تواند صرفه‌جویی ارزی خوبی را برای ایران اسلامی به همراه داشته باشد.

(پنج شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها