چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۹۰۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های لبنی

نرخ خرید حمایتی شیرخام افزایش می‌یابد

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه نرخ فعلی ۱۴۴۰ تومانی هر کیلوگرم شیر خام دامداران علی‌الحساب است گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان خرد شیرخام نرخ حمایتی این محصول افزایش می‌یابد.

حسین شیرزاد در حاشیه نشست خبری در سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: خرید حمایتی شیرخام با قیمت هر کیلوگرم 1440 تومان با مدیریت جدید سازمان تعاون روستایی به صورت علی‌الحساب از کشاورزان خریداری می‌شود .
وی با تاکید بر اینکه نرخ فعلی شیر خام علی‌الحساب است و حتما افزایش هزینه‌های دامداران در هزینه اصلی نرخ شیر خام لحاظ می‌شود، افزود: این نرخ علی‌الحساب کمتر از نرخ واقعی است که دولت شیر خام را از کشاورزان به منظور از حمایت تولیدکنندگان خود جمع‌آوری می‌کند. مدیر عامل سازمان تعاون روستایی ادامه داد: سهم سازمان تعاون روستایی از بازار شیر خام در فصول مختلف سال متفاوت است بطوری که در برخی فصول 2.4 درصد تا 3.2 درصد از شیر خام دامداران را به منظور تثبیت قیمت‌ها  توسط دولت خریداری می‌شود.
شیرزاد تصریح کرد: کارخانه‌های صنایع لبنی نیز از اقدام سازمان تعاون روستایی حمایت خواهند کرد و از این طریق شیر مازاد صنایع جذب می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر گلایه صنایع لبنی از صادرات شیر خشک توسط سازمان تعاون روستایی و کاهش ورود شیر خام به کارخانه‌ها گفت: بگذارید من واقعیت را در این خصوص بگویم؛ مداخله سازمان تعاون روستایی در خرید تضمینی شیر خام دامداران حداکثر 3.2 ردصد از کل تولید کشور است و 97 درصد آن را خود کارخانه‌ها خریداری می‌کنند.
شیرزاد تصریح کرد: خرید شیر خامی که ما از دامداران انجام می‌دهیم هدفمند و این مداخله صرفا برای حمایت از دامداران است.
وی اظهار داشت: دولت با ورود به بازار شیر خام به بالا رفتن قیمت این محصول به نفع تولیدکنندگان (دامداران) متوسط کمک می‌کنند.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: به صنایع لبنی کشور اطمینان می‌دهم که آمار قابل توجهی از شیرخام کشور در پروسه خرید حمایتی شیرخام از دامداران جذب نخواهد شد و مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود.

(چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها