چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۹۵۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
اخبار سبز ایران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور

اعتراض شدید به ابلاغیه وزیر صنعت، معدن، تجارت

حسن زاده مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران و عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به ابلاغیه 97/5/2 به شماره 882/112/60 از دکتر شریعتمداری وزیر صنعت،معدن،تجارت به ستاد تنظیم بازار، گفت : اگر ایشان فقط یک دوره مرغداری می کرد یا هنگام تنظیم این ابلاغیه نمایندگان تولیدکنندگان گوشت مرغ را دعوت کرده بودند هرگزقیمت مرغ زنده را 5 هزار و 150 تومان و عرضه توسط واحدهای صنفی را 8175 تومان مصوب و ابلاغ نمی کرد.

این قیمت در شرایط کنونی و با افزایش تمام اقلام مرتبط به تولید از جمله قیمت پرنوسان نهاده ها و ضرر و زیانهای پیشین مرغداران ، کارشناسانه و حتی منطقی نیست ؛ حسن زاده می گوید چه بسا کسانی می خواهند با ارائه اطلاعات قدیمی و نادرست در مورد اقلام قیمت تمام شده برای هرکیلو گوشت مرغ به ایشان ، تولید را نابود تا بستر واردات گوشت مرغ فراهم شود.
 
حسن زاده با نگرانی از صدور این ابلاغیه و با اشاره به کاهش موقت قیمت جوجه یک روزه گفت: آیا می توان در شرایط پیچیده کنونی و نوسانات روزمره فقط به استناد یک قلم کالا که آنهم به خاطر همین بحرانها کاهش قیمت داشته است قیمت تمام شده مرغ زنده را 5150 تومان اعلام کرد.
 
حسن زاده افزود: آیا با صدور دستور می توان قیمت گوشت را در بازار پرنوسان نهاده ها تعیین و تثبیت کرد؟
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور یادآوری کرد طبق قانون تفکیک وظایف موسوم به قانون انتزاع تنظیم بازار به ویژه در حوزه تولید برعهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ از این گذشته در نشستی با حضور نمایندگان مرغداران در توافق با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت مرغ زنده 6هزار و 800تومان و برای مصرف کنندگان در واحدهای صنفی 9250 تومان تعیین شد و قراربود ابلاغ گردد.
 
حسن زاده گفت: در این فاصله بازار به دلایل فنی و متاثر از شرایط اقلیمی یعنی گرمای هوا و کاهش وزن گیری طیور و ورشکستگی بسیاری از مرغداران و کناررفتن از تولید با کمبود عرضه مواجه و هم اکنون گفته می شود قیمت هرکیلو گوشت مرغ حتی در مواردی از 9250 تومان در واحدهای صنفی عبور کرده است.
 
حسن زاده اضافه کرد: مسئولیتهای ملی در مقابل تولید حکم می کند که در این شرایط حساس از مرغداران حمایت شود نه به محض اینکه تولیدکنندگان به حاشیه سودی اندک دست یافتند عده ای به این بهانه به فکر  واردات بیفتند و با گمان خود کمر همت به نابودی صنعت مرغداری ببندند.
 
وی یادآور شد: چرا وقتی که مرغداران در همین خردادماه گذشته برای حفظ تولید و جلوگیری از کمبود گوشت مرغ در همراهی و همکاری با وزارت جهادکشاورزی محصول خود را با هزار تومان زیان روانه کشتارگاهها کردند، خبری از این ابلاغیه ها نبود.
 
در پایان حسن زاده به غیرکارشناسانه بودن این ابلاغیه اشاره کرد و گفت: صحنه عمومی بازار مرغ چه زنده چه در واحدهای صنفی طی همین روزها آشکار ساخت که ابلاغیه 5150 برای مرغ زنده و 8200 برای مصرف کنندگان با اطلاعات و ارزیابی دقیق و مبتنی بر واقعیت نبوده است لذا باید با همکاری وزارتخانه های جهادکشاورزی متولی تولید و وزارت صمت تلاش کنیم در تعامل با مرغداران و تولیدکنندگان بازار را مدیریت نماییم بگونه ای که منافع تولیدکنندگان و همچنین رضایت مردم و مصرف کنندگان تامین شود.
(چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷) ۲۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها