یکشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۸۸۵۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش 9 درصدی شیرخام مورد قبول دامداران نیست

یک مقام مسئول گفت:افزایش 9 درصدی نرخ شیرخام از سوی ستاد تنظیم بازار مورد قبول وزیر جهاد کشاورزی و دامداران نیست.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه قیمت شیرخام بعد از این همه کشمکش با 9 درصد افزایش 1570 تومان تعیین شد،اظهار کرد: این درحالی است که پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ شیرخام 1750 تومان بود.
به گفته وی نرخ ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار مورد قبول وزیر جهاد کشاورزی و دامداران نیست چرا که این قیمت اعلامی کارشناسی نیست.
مقدسی ادامه داد:چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش 18 درصدی نرخ شیرخام بعداز گذشت چهار سال شد که متاسفانه رئیس جمهور تنها با افزایش 9 درصدی موافقت کرد که با این قیمت امکان ادامه حیات برای دامدار نیست و جای این سوال مطرح است که چرا آقای رئیس جمهور با افزایش 20 درصدی قیمت کامیون داران موافقت کرد اما با افزایش 18 درصدی قیمت شیر خام خیر؟
رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تا قبل از افزایش 9 درصدی ،هر کیلو شیرخام به طور متوسط 1300 تومان از دامدار خریداری می شد، افزود: هم اکنون دامداران با زیان چشمگیری روبرو هستند و  با وجود آنکه مسئولان ذی ربط با قیمت 1750 تومانی شیرخام موافقت نکردند،جای این سوال مطرح است که ضرر دامدار از کجا تامین شود؟
وی در پایان تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که برخی کارخانه های لبنی ،قیمت محصولات خود را 20 تا 32 درصد در بازار افزایش داده اند و  تمامی فشار بر روی دامدار است.

(یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها