چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۸۷۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرمازدگی بهاره ابزاری برای سودجویی افراد/ کمبودی در عرضه میوه‌ نداریم

یک مقام مسئول گفت: اگر چه خسارت سرمازدگی بهاره چشمگیر بود، اما در رابطه با تأمین بازار داخل و در برخی موارد صادرات مشکلی نداریم.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران  با بیان اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغینداریم، اظهار کرد: سرمازدگی بهاره در برخی مناطق کشور تاحدودی میزان تولید محصولات باغی را تحت تأثیر خود قرار داد و در نهایت موجب شد که قیمت میوه‌های تابستانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با نوساناتی در بازار روبه‌رو شود.

وی افزود: در یک دهه گذشته همه ساله با مشکلاتی نظیر نبود بازار، افزایش ضایعات و کاهش قیمت ناشی از فزونی محصولات باغی روبه‌رو بودیم که این امر در این سال ها تهدیدی برای تولید داخل به شمار می رفت.

شادلو ادامه داد: در طول سال‌های گذشته، کشاورزان نسبت به قیمت فروش محصولات باغی گلایه مند بودند چرا که درآمد آنها جوابگوی هزینه تولیدشان نبود و امسال قیمت میوه تنها به سبب سرمازدگی بهاره به نرخ واقعی خود در بازار رسید.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های تابستانه در بازار  نداریم، بیان کرد: این درحالی است که برخی فروشندگان با جوسازی مبنی بر کمبود میوه‌های تابستانه درصدد افزایش قیمت و سودجویی از بازار هستند.

وی ادامه داد: قیمت میوه در مغازه‌های مختلف ناشی از کمبود نظارت دستگاه‌های ذی ربط در بازار با نوساناتی روبه‌روست و از این رو انتظار می رود، بازرسان اتحادیه قیمت میوه‌ها را براساس ارائه فاکتور رسمی از سوی خردفروشان و مغازه داران کنترل کنند.

به گفته شادلو، احتساب 25 تا 30 درصد سود از عمده فروشی تا خرده فروشی به سبب احتساب هزینه حمل و نقل و ضایعات متداول است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در پایان تصریح  کرد: اگرچه خسارت سرمازدگی بهاره چشمگیر بود، اما در مجموع در رابطه با تأمین بازار داخل و در برخی موارد صادرات مشکلی نداریم و تنها افراد سودجو با جوسازی کمبود میوه‌های تابستانه ناشی از اتفاقات اخیر به دنبال گرانی‌های کاذب و سودهای هنگفت هستند.

(چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها