سه شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۸۷۳۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
به میزبانی نکا

جشنواره هلو و شلیل مازندران برگزار می‌شود/ تولید 47 درصد هلوی کشور در نکا

جشنواره هلو و شلیل مازندران سوم تا پنجم مردادماه در روستای بایع‌کلا نکا که این شهرستان 47 درصد هلوی تولیدی کشور و 72 درصد شلیل مازندران را برعهده دارد، برگزار می‌شود.

چهار‌شنبه در روستای بایع‌کلای نکا به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید هلو و شلیل در این شهرستان جشنواره هلو و شلیل مازندران برگزار می‌شود.
*تولید 47 درصد هلوی کشور در مازندران
براساس برآورد انجام شده 47 درصد هلوی کشور و 72 درصد از شلیل این استان در شهرستان نکا تولید می‌شود و برگزاری این جشنواره با توجه به توانمندی بالایی که در تولید هلو و شلیل وجود دارد؛ می‌تواند موجب توسعه اقتصادی و رونق اشتغال شود.
*برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی
جشنواره هلو و شلیل نکا در سه روز و در روزهای سوم تا پنجم مرداد ماه از ساعت 18 تا 23 در روستای بایع‌کلا با برگزار می‌شود که علاوه بر برگزاری جشنواره و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مهمانان با برگزاری جشن‌ها و موسیقی محلی، نمایشگاه محصولات کشاورزی و تولیدات داخلی هم دایر می‌شود.
برپایی 50 غرفه
در این جشنواره نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات داخلی در حدود 50 غرفه دایر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه، محصولات باغی و تولیدات محلی خود را با قیمت مناسب در این نمایشگاه خریداری کنند.
تولید سالانه 120 هزار تن هلو و شلیل
عقیل محمودی‌سفیدکوهی بخشدار مرکزی نکا با اشاره به اینکه این شهرستان دارای  5 هزار و 500 هکتار باغ هلو و شلیل است، یادآور شد: سالانه 120 هزار تن هلو و شلیل از این باغات برداشت می‌شود.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و برندسازی و اطلاع‌رسانی در مورد محصولات مختلف کشاورزی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است که امیدواریم در رشد و توسعه اقتصادی منطقه مؤثر باشد.
محمودی افزود: شهرستان نکا در تولید محصولات مختلف باغی در استان از جایگاه خوبی برخودار است و در تولید مرکبات هم سهم به‌سزایی در تولید استان دارد و سالانه بخش قابل توجهی از تولیدات مرکبات نکا برای استفاده شب عید توسط مسؤولان خریداری و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
فرماندار نکا اظهار کرد: شهرستان نکا از ظرفیت‌های مختلف کشاورزی و باغی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده شود.
عبدالجواد توحیدی‌مقدم گفت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون تمشک، هلو و شلیل و مرکبات  می‌تواند اقدامی مؤثر برای شناساندن ظرفیت‌های این بخش و تکمیل زنجیره‌های تولید و اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان باشد.
جشنواره هلو و شلیل روستایی، سوم تا پنجم مرداد ماه امسال در روستای بایع‌کلا نکا برگزار خواهد شد نمایشگاه عرضه محصولات تا پنجم مردادماه دایر است.
آیا برگزاری جشنواره کافی است
لازم به ذکر است طی هفته‌های گذشته جشنواره تمشک، برنج و شیربلال نیز در شهرستان‌های نکا، فریدونکنار و سیمرغ برگزار شد که امیدواریم صرف برگزاری جشنواره و برنامه‌های شاد تنها نتایج این جشنواره نباشد و در کنار جشنواره برای تجاری‌سازی، صنایع تبدیلی، تدوین بسته‌های جامع برای اشتغال و مدیریت تولید نیز تدبیری صورت گیرد تا کاشت، داشت و برداشت کشاورز آورده اقتصادی برای کشاورز و خودکفایی در کشور را رقم بزند.


(سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷) ۲۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها