دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۸۶۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد
استاندار مازندران در همایش گرامیداشت هفته صنعت و معدن مطرح کرد:

روی رفع موانع توسعه استان تمرکز کرده ایم

استاندار مازندران در همایش گرامیداشت هفته صنعت و معدن که توسط خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزار شد، بیان کرد: از ابتدای ورودم به استان هدف را روی رفع گره‌های کور و موانع توسعه قرار دادم.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه حل مشکلات با خرد جمعی صورت می پذیرد، تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات موجود مشورت با فعالان اقتصادی است به هیچ وجه نمی خواهیم پشت درب های بسته تصمیم گیری کنیم.
این مسئول بازار عرضه و تقاضا را مرتبط با قدرت خرید مردم دانست و خاطر نشان کرد: برای مازندران جدول صادراتی در نظر گرفتیم تا به هدف صادرات 3 میلیارد دلاری برسیم.
وی با انتقاد از حواشی مربوط به کارت های بازرگانی، اظهار کرد: سو استفاده از کارت های بازرگانی زیاد شده و واقعا به اقتصاد کشور ضربه زده است این مهم باید مدیریت و به اهلش سپرده شود.
استاندار مازندران با تاکید بر اصرار دشمن به استمرار تحریم ها، تصریح کرد: هر چند تحریم برای ما فرصت بوده و موجب شده تا دولت در بدهی خارجی جانب احتیاط را رعایت کند به گونه ای که دولت بدهی خارجی ندارد در حالیکه ترکیه بیش از 580 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.  اسلامی با بیان اینکه بهره وری در تولید باید افزایش یابد اظهار کرد: اگر بازار پول به بازار سرمایه منتقل شود یقینا شاهد افزایش بهره وری اقتصادی در تمامی بخش های تولیدی و خدماتی خواهیم بود.
وی در ادامه به مشکلات پیش روی استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورودم به استان هدف را روی رفع گره های کور و موانع توسعه قرار دادیم .
استاندار مازندران با بیان اینکه مشکلات دو فرودگاه ساری و رامسر با یک مدیریت درست حل شده است، تاکید کرد: دکل های اطراف فرودگاه ساری موجب شده بود که فرود هواپیما ده دقیقه بیشتر طول بکشد که با همراهی مدیران استانی ارتفاع دکل ها را 30 متر کاهش دادیم و امروز مشکل فرود هواپیما حل شده است.
اسلامی بار دیگر بر تولید صادرات محور تاکید کرد و گفت: اگر تولیدات استان در بخش های مختلف تولیدی صادرات محور باشد علاوه بر بازار خارجی در بازار داخلی بی رقیب خواهند شد.

 

خبرنگار: حسین زحمتکش

(دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها