دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۸۶۹۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد:

50 درصد مالیات کشور بر دوش بخش خصوصی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در همایش گرامیداشت هفته صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه 50 درصد مالیات کشور را بخش خصوصی پرداخت می کند، تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان دیگر به وعده های مسئولان که در جلسات مطرح می شود اعتماد ندارند.

حسین زحمتکش
سید مجتبی رضوی در این همایش که توسط خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزار شد، تحریم را نعمت برای کشور ندانست و تاکید کرد: متاسفانه مخالفان سیاسی دولت همچنان در حال سیاه نمایی هستند در صورتیکه تخریب چهره دولت در بین مردم به ضرر همه است.
وی با بیان اینکه کاهش تورم تاثیری بر ثبات نرخ ارز نداشته است، تصریح کرد: بانک مرکزی در کنترل و مدیریت 1500 میلیارد تومان نقدینگی کشور مستقل و کارآمد نیست، این نقدینگی می تواند ابر تورمی مخرب تر از سال 92 ایحاد کند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به آثار مخرب شبه پول در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: شبه پول در سال 91 به 75 درصد رسیده بود این مقدار امسال به 88 درصد رسیده که بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه اتفاقات موجود بر تولید تحمیل شده و در آینده ضعف های آن تیز به پای تولید نوشته می شود، تصریح کرد: 26 میلیارد دلار تقاضا واردات کالا با ارز 4200تومانی ثبت سفارش شد که تاکنون 6 میلیارد دلار پرداخت شده است.
رضوی در ادامه گفت: ارز به دست نیازمندان واقعی اش نرسید و شاهد بروز یک فسادکده جدید هستیم که به دست عده ای خاص ایجاد شده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با انتقاد از تخصیص ارز دولتی به توریست ها اظهار کرد: امروز وزیر نفت دیگر وزیر اول کشور نیست بلکه امروز وزیر اول صنعت و معدن است جرا که پس از تحریم مجدد ، دیگر نفت ایران را نمی خرند و راهی جز توسعه صنایع تولیدی نداریم.
وی با بیان اینکه 50 درصد مالیات کشور را تولید پرداخت می کند، تاکید کرد: دولت باید از نرخ گذاری بر ارز دست بردارد تا شاهد کاهش قاچاق و واردات باشیم چرا که افزایش قیمت دلار قاچاق را بی صرفه می کند و شاهد کاهش آن در بازار خواهیم بود.
رضوی نرخ بازدهی سرمایه گذاری در ایران را بالا دانست و تاکید کرد: نرخ بازدهی سرمایه گذاری در ایران 16 درصد است که بالاتر از دیگر کشورها است وقتی سرمایه گذار خارجی چنین سود مناسبی دریافت می کند دلیلی ندارد که قطعاتش را از خارج کشور تامین کند.

(دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۰۹
محسن طالبی شلیمکی
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ United Kingdom
5
0
0

شفافیت خبری فودنا بسیارا بالا و در اطلاع رسانی خبر با درجه اهمیت بالا در صنعت بسیار موفق عمل میکند.خبر ریاست خانه صنعت مازندران جناب دکتر رضوی با همان صراحت و شفافیت کار شده و حرف دل جامعه صنعتی و معدنی از سوی این مدیر و پدیده کارآمد تقدیم جامعه شده است.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها