سه شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۲:۱۰
سرویس : فن آوری اطلاعات
کد خبر : ۷۸۵۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس فن آوری اطلاعات

مشارکت دیجی‌کالا و روکولند در حوزه مواد غذایی / تحویل 3ساعته‌ی سفارش‌های مشتری

به گزارش فودنا، گروه دیجی‌کالا طی نشستی خبری با عنوان آغاز همکاری دیجی‌کالا و روکولند برنامه های خود را در گروه مواد غذایی و سایر محصولات تند مصرف (FMCG) تشریح کرد.

اهداف دیجی‌کالا از ورود به حوزه‌ی FMCG محقق‌شدن چشم انداز گروه دیجی‌کالابرای تبدیل شدن به مقصدی برای تمامی نیازهای کاربران، همراه شدن دیجی‌کالا با زندگی روزانه کاربران (مواد غذایی نیاز ضروری و روزمره خانواده است)، خلق تجربه‌ی جدید و یکپارچه از خرید اینترنتی  و حمایت از برندهای ایرانی فعال در این حوزه است.
گروه کالایی FMCG یکی از پرچالش‌ترین گروه‌های محصولی برای فروش آنلاین از جهت فنی IT زنجیره تامین و لاجستیک است و  واسطه‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ضایعات بالا و هزینه‌های عملیات بالا نسبت به متوسط قیمت هر محصول، سبب شده است که نمونه‌های جهانی موفق بسیار اندک باشد و بسیاری از برندهای بزرگ نیز از ورود به آن اجتناب کنند.
این حوزه نیز برای دیجی‌کالا پیچیدگی‌های فراوان دارد و چالش‌های پیچیده فروش آنلاین موادغذایی تازه در مقیاس بالا سبب شده است که پس از 12 سال از آغاز فعالیت به آن ورود کنیم. در صورت موفقیت در این حوزه دیجی‌کالا یکی از معدود نمونه‌های موفق جهانی خواهدبود.
برای ورود به این حوزه، دیجی‌کالا تصمیم گرفت با یکی از محبوب‌ترین برندهای فروش اینترنتی موادغذایی، که بنیان‌گذاران آن نیز از باسابقه‌ترین افراد فعال کشور در صنعت موادغذایی کشور است که تجربه‌ی مشتری خوشایند شناخته می‌شود.
امیدواریم هم افزایی و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های دو مجموعه به خلق تجربه‌ی کاربری جدید و خریدی لذت بخش‌تر منجر شود.

 

پیوستن روکولند به گروه دیجی‌کالا و گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد ناوگان حمل و نقل ویژه موادغذایی در گروه دیجی‌کالا امکان ارسال سریع (3ساعته) 10 هزار نوع از محصولات غذایی تازه به دست مشتریان در شهر تهران در سال 97 را فراهم آورده است و امیدواریم به زودی این امکان را در سایر نقاط کشور فراهم آوریم.
از برنامه‌های آتی  و اهداف دو گروه می‌توان به تحول صنعت لاجستیک و بسته‌بندی موادغذایی در کشور ارائه خدمات بازاریابی به برندهای موادغذایی، کمک به تیم‌های تحقیق و توسعه‌ی صنعت موادغذایی کشور بر اساس ارزیابی سلایق و نیازهای مشتریان، کمک به رشد صادرات محصولات غذایی، عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصولات ارگانیک و سایر محصولات کشاورزی و پروتئینی و در نهایت مهمترین چشم‌انداز این همکاری محقق کردن رویای کشاورز ایرانی برای عرضه‌ی مستقیم و بی‌واسطه‌ی محصولات خود به دست مصرف‌کننده نهایی است
 
(سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها