یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۸۵۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رسانه‌ها برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش اسراف نان به میدان بیایند

معاون وزیر ارشاد اسلامی گفت: اگر در هر حوزه‌ای ۱۰ تا ۲۰ درصد ضایعات داشته باشیم و آن را به نصف برسانیم بسیار جلو رفته‌ و از هدررفت منابع ملی جلوگیری کرده‌ایم.

سید ضیاء هاشمی امروز در جشنواره عکس خوشه که در وزارت جهاد کشاورزی و در راستای ترویج و اصلاح فرهنگ تولید و مصرف نان باکیفیت برگزار شد، گفت: باید برای الگوسازی فرهنگی در عرصه تولید و اینکه میزان تولید در اقتصاد چقدر می‌تواند به ظرفیت‌سازی رسانه‌ها و زوایای هنری مرتبط باشد، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نان جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و دین ما دارد، خاطرنشان کرد: ما همه چیز را با آب و نان می‌شناسیم و همیشه در مثال‌ها می‌گوییم محتاج نان شب نشویم، اگرچه برخی به دنبال بستن راه‌های ورود کالا به کشور هستند، اما اگر بتوانیم نیازهای استراتژیک از جمله نان و گندم‌ را خودمان تأمین کنیم، دشمن را ناکام گذاشته‌ایم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با ذکر مثالی در مورد کشور عربستان اظهار داشت: این کشور بیش از 10 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و سعی کرده است که جای ظرفیت ایران را هم بگیرد، اما همین الان بسیاری از کارخانجاتش تعطیل شده است و اقتصاد عربستان به سمت ورشکستگی می‌رود. یا ترکیه هم که امید داشت به عنوان 20 کشور برتر دنیا در اقتصاد شناخته شود، طی یک سال اخیر 30 درصد ارزش پولش افت پیدا کرده است و آمریکا و چین هم به سمت جنگ اقتصادی می‌روند.

هاشمی گفت: برای اینکه مستقل باشیم، هزینه‌های زیادی به ما تحمیل می‌شود که بخش زیادی در حوزه اقتصادی و کالاهای اساسی است و تلاشگران سبب خودکفایی در بخش‌های مختلف اقتصادی شده‌اند، تا جایی که اکنون 10 میلیون تن ظرفیت سیلوهای ماست.

وی با بیان اینکه میزان هدر رفت ما در بخش‌های مختلف منابع بالاست، تصریح کرد: اسراف و تبذیر در کشور ما قابل توجه است که این هنر رسانه در کنار مدیریت‌های مختلف است که باید زمینه فرهنگ‌سازی و اصلاح این موارد را به جد پیگیری کند؛ چرا که اگر در هر حوزه‌ای 10 تا 20 درصد ضایعات داشته باشیم و آن را به نصف برسانیم، بسیار جلو رفته‌ایم و از هدررفت، منابع ملی جلوگیری کرده‌ایم.

(یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها