یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۸۵۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نگرانی برای کاهش کیفیت تولید انگور در خراسان‌شمالی با گرمای هوا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: با افزایش گرمای هوا در این استان، نگران کاهش کیفیت تولید انگور هستیم.

«تشکری» افزود: گرمای هوا موجب می شود تا امر تبخیر و تعرق در تاکستان‌ها بیشتر صورت گیرد در نتیجه این امر موجب می‌شود تا آب داخل حبه‌ها کاهش یابد در نتیجه حبه از اندازه معمول خود کوچک‌تر تولید شود.
وی ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا در مجموع میزان تولید انگور نیز در استان کاهش یابد.
تشکری خاطرنشان کرد: این امر را می‌توان با آبیاری متناوب حل کرد اما بیشتر تاکستان‌های موجود در این استان با مشکل شدید کم‌آبی مواجه هستند.
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون بیماری سفیدک داخلی انگور در این استان کنترل شده است و این بیماری در تاکستان‌ها مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 185 هزار تن انگور از تاکستان‌های خراسان‌شمالی برداشت شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بروز بیماری سفیدک انگور طی دو سه سال گذشته موجب شده بود تا میزان تولید این محصول در استان به شدت کاهش یابد.
وی توضیح داد: خراسان‌شمالی دارای بیش از 18 هزار هکتار تاکستان است که به طور میانگین 160 هزار تن انگور در آن تولید می‌شود و مهم‌ترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری است که در منطقه بدرانلوی بجنورد تولید می‌شود.


(یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها