سه شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۴۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خروج بی‌رویه و غیرقانونی دام زنده از مرزهای غربی/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی 52 هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای غربی به سمت عراق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت اعلام کرد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  از افزایش مجدد یک‌هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 46 تا 48 هزار تومان به مغازه دار و 51 تا 52 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار گوشت حاکم است، افزود: این درحالی است که با وجود رونق بازار، قیمت گوشت با نوسان چشمگیری روبه‌رو بود.

ملکی قیمت عمده فروشی هر کیلو دام زنده سبک را 21 تا 22 هزار تومان و خرده فروشی  24 تا 25 هزار تومان در میادین اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خروج بی رویه و غیرقانونی دام از مرزهای غربی ایران به سمت عراق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت در هفته های اخیر در بازار اعلام کرد.

وی با اشاره به تأثیر نوسان نرخ ارز بر قاچاق دام زنده بیان کرد: نوسان نرخ ارز انگیزه قاچاقچیان در افزایش قاچاق دام زنده تأثیر بسزایی داشته است چرا که آنها هر کیلو گوسفند زنده را با نرخ 30 هزار تومان در بازار عراق عرضه می‌کنند و در مقابل دلار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد به سبب افزایش دما،صادرات رسمی و غیر رسمی دام را بهانه‌ای برای افزایش قیمت گوشت می‌دانند، بیان کرد: بنابر مستندات موجود قاچاق دام از غرب و جنوب غرب ایران به سمت عراق انجام می‌شود.

ملکی با پیش‌بینی قیمت گوشت در بازار، گفت: با استمرار روند خروج غیر قانونی دام زنده، قیمت گوشت قرمز بی رویه در بازار افزایش خواهد یافت و  انتظار می‌رود تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود تا در پایان مرداد همزمان با عید قربان با کمبود دام و افزایش چشمگیر قیمت در بازار روبه‌رو نشویم.

(سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها