شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۸۳۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

میزان سن زدگی گندم به کمتر از یک درصد می رسد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به کیفیت کار مبارزه با آفات پیش بینی می شود که امسال میزان سن زدگی گندم در مزارع کمتر از حد استاندارد باشد.

سعید معین مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفات گندم در مزارع ،اظهار کرد: براساس آخرین آمار، در سطح 830 هزار هکتاری مبارزه با سن مادر ودر سطح 410 هزار هکتاری مبارزه با پوره سن در مزارع انجام شد.کیفیت مبارزه به نسبت ده سال اخیر کم نظیر است بنابراین  تصور نمی شود که مشکلی در سن زدگی مزارع پیش بیاید.
به گفته وی مبارزه با پوره سن همچنان در مناطق مرکزی،غرب و شمال غرب ادامه دارد.
معین ادامه داد: با توجه به آنکه استاندارد میزان سن زدگی در مزارع یک درصد است، امسال پیش بینی می شود که میزان سن زدگی به سبب کیفیت کار مبارزه با کنترل آفات کمتر از حد استاندارد معادل 3 یا 4 دهم درصد باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه امسال مشکل خاصی درزمینه مبارزه با زنگ زرد گندم نداشتیم، افزود:امسال مجموع سطح مبارزه با بیماری های مختلف گندم در سطح 400 هزار هکتار و در 28 استان کشور انجام شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار مالی سازمان در جهت مبارزه با آفات و بیماری ها، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار مناسب دولت به سازمان حفظ نباتات و تجهیز شبکه های مراقبت ،کیفیت کار مبارزه با مجموعه آفات،بیماری ها، علف های هرز و قرنطینه افزایش می یابد.بنابراین در این زمینه نگرانی ها به حداقل ممکن خواهد رسید.


(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها