شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۳۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کمبود نظارت عامل اصلی صید غیر مجاز در سواحل کشور

یک مقام مسئول نبود نیروی کافی برای کنترل را عامل اصلی صید غیر مجاز در سواحل شمالی وجنوبی کشور دانست.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به وجود بیش از سه هزار و 300 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور،اظهار کرد:صید غیرمجاز همیشه در این سالها مطرح بوده است چرا که نیروی کافی برای کنترل آن در کشور وجود ندارد.
وی با انتقاد از واگذار نکردن کنترل سواحل به بخش خصوصی افزود: دولتمردان حاضر نیستند که کنترل از سواحل را به تشکل ها واگذار کنند.
قاسمی درباره آخرین وضعیت ورود کشتی های چینی و صید فانوس ماهیان بیان کرد:اظهاراتی که گفته شده ما شناور چینی نداریم حرف درستی نیست اما اینکه مالک این شناورها چینی ها نیستند، می تواند درست باشد چرا که کشتی های چینی که با مجوز دولت تغییر پرچم داده اند، در آب های ساحلی به صید این ماهیان ارزشمند مشغولند.
این مقام مسئول ادامه داد: صید فانوس ماهیان در عمق 200 متر به بالا در آب های ساحلی باید انجام شود اما متاسفانه این شناورها اکثرا قادر به این کار نیستند چرا که امکانات وتجهیزات کافی ندارند و به همین خاطر در آب های ساحلی به دنبال ماهی تجاری هستند و این امر زندگی صیادان را مختل کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: برخی از کارکنان بازنشسته شیلات با چینی ها شرکت هایی زدند و مشغول به صید فانوس ماهیان هستند.تاسیس شرکت توسط بازنشستگان شیلات با چینی ها از لحاظ قانونی مشکلی ندارد اما ادامه این روند ضربه مهلکی به ذخایر تن ماهیان و زندگی صیادان وارد می کند.

(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها