جمعه / ۱۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۸۳۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

کش و قوس دو وزارتخانه با ریاست جمهوری بر سر نرخ شیرخام

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت:نرخ جدید شیرخام و لبنیات میان وزارت صنعت، وزارت جهاد و ریاست جمهوری در حال پاسکاری است.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه نرخ جدید شیرخام و لبنیات میان وزارت صنعت، وزارت جهاد و ریاست جمهوری در حال پاسکاری است، اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت شیرخام از 4 سال گذشته تا کنون تغییری نداشته است، آقای رئیس جمهور  در سال جاری مجوز افزایش بیش از ده درصد را به ستاد تنظیم بازار نداد که درنهایت این امر مورد انتقاد شدید تولیدکنندگان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه کنترل تورم از جیب دامدار پرداخت می شود، افزود: با وجود آنکه وزیر جهاد کشاورزی صراحتا نظر خود را راجع به افزایش قیمت شیرخام اعلام کرده است، اما آقای رئیس جمهور در اعلام نرخ جدید تعلل می کند .
به گفته مقدسی علی رغم تلاش های متعدد برای افزایش نرخ شیر خام براساس هزینه تمام شده و اعلام نرخ کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، اما با گذشت چهار ماه از سال تا کنون به نتیجه ای نرسیدیم.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه صدای دامداران به گوش مسئولان نمی رسد، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و ثبات نرخ شیرخام در چهار سال اخیر از آقای رئیس جمهور انتظار می رود که مشکل تولیدکنندگان را مرتفع کند.
وی در پایان سخنان خود قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را یک هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون حداکثر نرخ خرید هر کیلو شیرخام یک هزار و 365 تومان است که این امر بیانگر زیان 300 تومانی دامداران در فروش هر کیلو شیرخام به شمار می رود.

(جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها