سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۳۵۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۲۱۰۰ واحد پرورش دام در کشور راه‌اندازی می‌شود

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ واحد پرورش دام سازمان بسیج سازندگی در قالب ۸ فاز در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: دولت  200 میلیارد تومان برای راه اندازی این 2 هزار و 100 واحد دامی تخصیص داده است.
خضرالله حیدرزاده با اشاره به اینکه این تعداد واحد در 3 سال آینده به 10 هزار واحد افزایش می‌یابد، گفت: برای تجهیز هر واحد حداقل 60 میلیون تومان نیاز است که این بودجه به‌ صورت غیرنقدی در اختیار کشاورزان و دامداران قرار می‌گیرد.
مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه افزود: این طرح‌ها در همه استان‌ها اجرا می‌شود که اولویت با استان‌های کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته است.
حیدر زاده گفت: تاکنون فازهای اول و دوم این طرح ملی در استانهای خوزستان و خراسان جنوبی  اجرا شده است.
وی افزود: این آغاز به کار طرح‌های دامی بنیاد تعاون سپاه در مشهد، سومین فاز از طرح‌های دامی کشور است که فعالیت خود را از امروز در مشهد آغاز می‌کند.
حیدرزاده گفت: خراسان رضوی جزء استان‌های موفق و پیشگام کشور در حوزه پرورش دام است.
 وی افزود: همچنین مراحل ساخت هزار واحد دامی دیگر، تا پایان فاز چهارم، به زودی در کرمانشاه به پایان می‌رسد.
حیدرزاده گفت: 660 کارخانه خوراک دام در کشور شناسایی شده است که 60 درصد آن‌ها راکد هستند.
 وی با اشاره به اینکه نژادهای گوسفند و بز را افزایش داده‌ایم، گفت: برای افزایش زایش‌ها و تولید شیر هم اقدامات موثری صورت گرفته است.
مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه گفت: اقساط تسهیلات این واحدهای دامی به‌صورت 60 ماهه و با کارمزد 15 درصد بوده و به طور متوسط ماهانه 1 میلیون برای فعالان این حوزه درآمدزایی دارد.
وی افزود: گوساله‌های این واحدهای دامی در وزن‌های 150 تا 200 کیلو خریداری می‌شود و به همراه دانش لازم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها