شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۲:۰۶
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۷۸۲۹۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
پایگاه خبری نمایشگاه‌ها
سرویس رستوران ها و کافه

صنایع غذایی فارسی با کارخانه تمام‌صنعتی و منحصر به فرد در خاورمیانه، ابداع‌کننده و اولین تهیه غذای ایران

گروه صنایع غذایی فارسی بیش از چهار دهه در زمینه تهیه غذا با رویکرد مشتری‌مداری و ارائه غذای باکیفیت فعالیت کرده و به‌تعبیری ابداع‌کننده و اولین تهیه غذای ایران است. گروه صنایع غذایی فارسی اکنون پس ازگذشت یک عمر تلاش و تحصیل تجربیات بسیار، در منازل و میهمانی‌ها و جشن‌ها و اجلاس و به عبارتی کنار شما جای گرفته است.

محمدرضا فارسی، مدیرعامل این مجموعه متولد ۱۳۵۷ شمیرانات و دارنده مدرک MBA است. وی موفق به گذراندن دوره‌های مختلف ملی و بین‌المللی تولید، فرایند، مدیریت و رهبری بازرگانی و بازاریابی و اصول فنون مذاکره شده است. پای صحبت‌های این مدیر جوان و موفق نشستیم تا با مجموعه صنایع غذایی فارسی آشنا شویم.
 
ابتدا مختصری از سوابق حرفه‌ای خود بگویید.
از سال ۱۳۷۶ در تهیه غذای فارسی آغاز به کار کردم که چهار سال اول به عنوان فروشنده جهت آشنایی با فعالیت های اقتصادی، نیازسنجی مشتریان و همچنین آشنایی با فضای کسب و کار و رقابت بود. پس از آن از سال ۸۰ تا ۹۳ به عنوان مدیر تولید در مجموعه شروع به کار کردم و راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه R & D موفق به افزایش منو و محصولات و بالا رفتن راندمان تولید شد. از سال ۹۳ تا ۹۵  به عنوان معاونت تولید، فروش، بازاریابی و در نهایت از سال ۹۵ تاکنون در سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره در گروه صنایع غذایی فارسی مشغول فعالیت هستم. لازم به ذکر است در تمام ادوار کاری تاکنون از درس‌ها و نصایحی که پدر بزرگوارم به من داده بود و همچنین مشارکت و همکاری و همیاری دو برادر بزرگ‌ترم حاج آقا مهدی و محسن فارسی بهره بردم‌. همچنین از سال ۲۰۱۵ با تاسیس شرکت شخصی خودم با نام «امید آینده پویا فارسی» در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تنها نماینده قانونی و رسمی شرکت Franke سویس در ایران جهت فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌های قهوه‌ساز تمام‌اتوماتیک مشغول به فعالیت هستم.

محمدرضا فارسی


گروه صنایع غذایی فارسی چه زمانی تاسیس شد و تحولات این مجموعه به چه صورت بوده است؟
مرحوم پدر بزرگوارمان حاج محمد علی فارسی از سال ۴۴ در کار اعزام زائران حج بودند که تهیه کلیه وعده‌های غذایی کاروان بر عهده ایشان بود. بعد از سال ۶۳ تصمیم گرفتند در صنعت تالار‌داری ورود کنند که با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شدند و چند سال بعد تهیه غذای فارسی را با رویکرد مشتری‌مداری و ارائه غذای با‌کیفیت در محله قلهک خیابان دولت تهران ایجاد کردند که به نوعی ابداع‌کننده و اولین تهیه غذای ایران است. از سال ۱۳۸۵ با استقبال مردم و افزایش تقاضا و زیاد شدن سفارشات و حجم کاری به همراه دو برادر بزرگ‌ترم حاج آقا مهدی و حاج محسن آقا فارسی اقدام به حرکتی بزرگ‌تر جهت ارتقا و رشد و اعتلای صنعت غذایی کشور کردیم؛ لذا تحقیقات وسیع علمی درون مرزی و برون مرزی انجام دادیم و در نهایت بهترین شرکت آلمانی در زمینه طراحی و احداث کارخانه غذایی و کترینگ صنعتی به نام TIF Technologies & Concept را انتخاب و کلیه فرایندهای نقشه‌کشی، طرح‌ریزی و جانمایی را با مشاوره و نظارت آن‌ها انجام دادیم. پس از آن با بهره‌گیری از مشاوران برتر داخلی و همکاری با شرکت TIF Technologies & Concept از یک سو و خرید ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز از برترین و معتبرترین کمپانی‌های کشورهای آلمان و اتریش و ایتالیا کار ساخت کارخانه گروه صنایع غذایی فارسی را که یک کارخانه تمام‌صنعتی و منحصر به فرد درخاورمیانه است به اتمام رساندیم که در سال ۹۵ آماده بهره‌برداری و در فاز اول قسمت گوشت و مرغ راه‌اندازی شد. در فازهای بعدی سبزیجات، نانوایی و … و همزمان با پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ ، ۲۲۰۰۰ و HACCP – که وزارت بهداشت نیز بر آن صحه گذاشت – سعی در تولید محصولات با کیفیت داشتیم.
 
به طور مشخص چه محصولات و خدماتی تولید و عرضه می‌کنید و امتیاز این محصولات و خدمات نسبت به رقبای موجود در بازار چیست ؟
زمینه فعالیت ما در چند بخش مختلف به شرح ذیل است:
محصولات خام، نیمه‌آماده‌، آماده و تازه Fresh که فروشگاهی است که همان محصولات بسته‌بندی سوپر مارکتی و فروشگاه های زنجیره‌ای در سراسر کشور است‌.
کترینگ که تهیه و خدمات غذای گرم به مشتریان هدف مختلف از جمله مصرف‌کننده‌، شرکت‌ها‌، سازمان‌ها‌، ارگان‌ها‌، مجالس‌، میهمانی‌ها و همچنین همایش‌ها و اجلاس‌های مختلف است.
تولید و عرضه محصولات B2B که همان محصولات خام و فراوری‌شده بازارهای هتلی‌، رستوران، کیترینگ و کافی شاپی HORECA است.
راه‌اندازی فارسی کورت‌ها که ارائه غذا‌های مختلف در فود کورت‌های مختلف به سبک و سیاق جدید و نوینی است.
برندهای غذایی ما به شرح ذیل است:
Jetchef (جت شف) غذاهای نیمه‌آماده که حداکثر زمان آماده‌سازی این محصولات در زمان گستردن سفره و چیدن میز است. کافیست این محصول را در ماکروویو، تابه یا اجاق گرم کرد.
Chefbite (شف بایت) کلیه محصولات خام و فراوری‌شده گوشت، مرغ، ماهی و…
Biovy (بایووی) محصولات سبز گلچین‌شده از مزارع مطمئن به صورت گلچین و دستچین با کم‌کردن کربوهیدرات‌ها
 
نقطه قوت صنایع غذایی فارسی این است که چون فارسی از ابتدا کترینگ‌دار بوده، توانسته تا طبع و طعم و مزه غذای سنتی ایرانی را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در خدمت صنعت قراردهد. لذا محصولات صنایع غذایی فارسی طعم خانگی دارد.
 
آینده صنعت غذا در کشور را چه‌گونه می‌بینید و چه چشم‌اندازی برای مجموعه خود متصور هستید؟
صنعت غذا در سطح کشور و در سطح جامعه جهانی به سمت غذای سالم و دور از هر گونه افزودنی حرکت می‌کند و البته مردم هم به این درک رسیده‌اند که هر نوع غذایی مناسب خوردن نیست. صنایع غذایی فارسی به‌خوبی در حال پاسخ دادن این نیاز است و همان محصولی را تولید می‌کند و در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد که مدیران، پرسنل و حتی خانواده‌های آن‌ها در حال استفاده از این محصولات هستند‌. با توجه با شرایط اقتصادی فعلی و کاهش توان و قدرت مالی مردم، تولید کنندگان جهت پایین‌آوردن قیمت مجبور خواهند شد از کیفیت یا کمیت بکاهند که این به نوعی تهدید بسیار جدی برای گروه صنایع غذایی فارسی خواهد بود، چراکه ما هیچ گاه از کیفیت نخواهیم کاست‌.
(شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۲:۰۶
فاطمه
۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
0

سلام من کارشناس فرهنگی وعضو اولین تعاونی ارگانیک ایران بنام ایران سلوا هستم ایا در پذیرش محصولات غذائی سالم وارگانیک برای تهیه غذا برنامه ای دارید؟

فروشگاه اینترنتی
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
0

بطور اخص وجود تولید کننده هایی که بتواند زمینه بهتری را برای کسب استانداردها و بکاربردن برترین ها در کار خود ایده آل خواهد بود.. به سایت ما سربزنید https://www.baneh.com باتشکر

مهرسا
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ Russia
0
0
0

فوق العاده عصا قورت داده و از خود متشکر تشریف دارید توی مراسم دیروز همه می گفتن چه منحصر به فردی هستید حالا؟ اگه شما منحصر به فردید مامانای ما یه عمره منحصر به فرد هستن


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها