دوشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۸۲۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

خطری وحشتناک در کمین مصرف کنندگان سبزیجات آلوده/ افرادی که بیماری درو می‌کنند

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مصرف سبزیجاتی که با آب آلوده آبیاری شده‌اند در طولانی مدت موجب بروز سرطان در افراد می‌شود.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران ؛ اظهار کرد: متأسفانه به دلیل تغییر الگوی مصرف، استفاده از  سبزیجات در بین مردم  کاهش پیدا کرده است و این مسئله عامل کمبود انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن در افراد است که باعث ایجاد بیماری‌های مختلف می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف لبینات هم به دلیل افزایش قیمت بالای کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل میزان کلسیم  بدن افراد با کاهش  شدیدی روبه‌رو شده است.

عزیزی اضافه کرد: دولت و کارخانه‌های محصولات لبنی در نظر دارند برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف و جلوگیری از کمبود کلسیم قیمت‌های خود را پایین آورند و دولت باید برای محصولات لبنی یارانه بیشتری را در نظر بگیرد.

آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب عامل شیوع وبا
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در خصوص آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب ادامه داد: در آب فاضلاب میکروب‌ها و آلودگی‌های زیادی وجود دارد که این مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلفی مانند اسهال، استفراغ و حتی معده درد می شود.

وی اضافه کرد: آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب باعث بروز بیماری وبا می‌شود، این بیماری در صورت تاخیر در درمان منجر به فوت فرد می‌شود.

عزیزی گفت: در آب فاضلاب مواد شیمیایی زیادی از جمله پسماندهای کارخانه‌های مختلف وجود دارد و همین مواد باعث بروز انواع سرطان در دراز مدت می‌شود.

(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها