یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۸۱۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

میزان صادرات انواع آرد مشخص شد

گمرک ایران با هدف ایجاد وحدت رویه در صادرات آرد، میزان و ضریب استحصال آن از محل گندم خوراکی ورود موقت شده را به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ کرد.

علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک جموری اسلامی ایران، در این بخشنامه که روز یکشنبه منتشر شد، تاکید کرد که این بخشنامه میزان مصرف انواع آرد نول و ستاره استحصالی از گندم شامل آردهای کامل، سنگک، لواش، تافتون و بربری را شامل می شود.
آرد نول همان آرد سفید است که میزان سبوس گیری آن تا 30 درصد انجام می شود و برای تهیه محصولات قنادی و حتی ماکارونی مناسب است؛ میزان سبوس گیری در آرد ستاره نیز 18 درصد است که برای نان فانتزی، انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‎گیرد.
بر اساس این بخشنامه که جزئیات آن را سازمان توسعه تجارت به گمرک ابلاغ کرده، وزن تعیین شده برای آرد کامل (93 درصد) 1000 کیلوگرم گندم، 10 کیلوگرم افت غیرمفید، 30 کیلوگرم افت مفید، 685 کیلوگرم سبوس و 9105 کیلوگرم و برای آرد سنگک (88 درصد) 1000 کیلوگرم گندم، 10 کیلوگرم افت غیرمفید، 30 کیلوگرم افت مفید، 117 کیلوگرم سبوس و 862 کیلوگرم آرد است.
همچنین برای آرد لواش و تافتون (85 درصد) 1000 کیلوگرم گندم، 10 کیلوگرم افت غیرمفید، 30 کیلوگرم افت مفید، 147 کیلوگرم سبوس و 832 کیلوگرم آرد و برای آرد بربری (82 درصد) 1000 کیلوگرم گندم، 10 کیلوگرم افت غیرمفید، 30 کیلوگرم افت مفید، 176 کیلوگرم سبوس و 803 کیلوگرم وزن در نظر گرفته شده است.
این بخشنامه پیرو بخشنامه هشتم فروردین ماه 1397درخصوص تعیین ضریب استحصال آردنول و ستاره از محل گندم خوراکی ورود موقت شده صادر شده است.
شامانی در این بخشنامه خاطر نشان کرده است: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در صادرات قبلی انجام شده، مشاهده می شود نوع آرد توسط اظهارکننده مشخص نشده ولی اظهار نامه توسط گمرک صادراتی مورد پذیرش قرار گرفته و در برخی موارد نیز سقف مجاز به صادرات کنترل نشده و مازاد صادرات از محل پروانه ورود موقت انجام شده است که این امر مشکلاتی را در تسویه پروانه های ورود موقت ایجاد می کند.
از این رو این بخشنامه با هدف ایجاد وحدت رویه صادراتی صادر شده است.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۲۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها