یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۸۱۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

دولت ۷۵۰ میلیارد تومان بابت سرمازدگی باغات و آنفلوانزای پرندگان خسارت داد

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سرمازدگی باغات طی یکسال 600 میلیارد تومان و آنفلوانزای پرندگان طی 2 سالل 330 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که تمام آنها از سوی دولت به باغداران و مرغداران پرداخت شده است.

ابراهیم حسن‌نژاد در مورد آخرین وضعیت اختصاص بودجه و پرداخت خسارت به کشاورزان و مرغداران در سطح کشور، گفت: امسال حق‌السهم دولت برای پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان و دامداران حدود هزار میلیارد تومان است که 500 میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه اختصاص یافته است.
وی همچنین از تخصیص 200 میلیارد تومان دیگر از باقیمانده اعتبارات سال 96 به صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی فروردین ماه خبر داد و گفت: با توجه به خسارت‌های سنگینی که امسال به دلیل سرمازدگی باغات اتفاق افتاد، امیدواریم بتوانیم حق بیمه کشاورزان را به طور کامل بپردازیم.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیشترین حجم پرداخت خسارت از طریق این صندوق را در بخش سرما‌زدگی باغات عنوان کرد و افزود: 26 و 27 فروردین امسال بیشترین حجم سرمازدگی طی چند سال گذشته در تهران، قزوین، زنجان و شمال غرب کشور رخ داد که بسیار کم سابقه بود، چرا که درجه برودت هوا تا زیر 7 درجه در برخی مناطق پایین آمد و در برخی باغات آسیب‌دیدگی به طور کامل است.
حسن‌نژاد به این نکته هم اشاره کرد که 500 هزار هکتار باغ در کل کشور تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند و در سال زراعی 96-95 ، 600 میلیارد تومان برای سرمازدگی باغات خسارت پرداخت شده است.
وی همچنین در مورد آخرین وضعیت خسارتی که آنفلوانزای حاد پرندگان به مرغداری‌های کشور طی چند ماه اخیر وارد کرده است، گفت: تمام خسارت مرغداران به جز مواردی که پرونده آنها به صورت موردی تکمیل نشده است، پرداخت شده و تا این لحظه موردی از آلودگی و معدوم‌سازی به دلیل آنفلوآنزا دیگر گزارش نشده است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی این را هم گفت: 330 میلیارد تومان طی دو سال اخیر بابت خسارت ناشی از آنفلوآنزای حاد پرندگان به مرغداری‌های کشور پرداخت شده است.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها