یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۸۱۸۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

نوسان ارز یعنی تضعیف پول ملی، افزایش هزینه‌های تولید، رکود و تعطیلی صنایع / واردات بی‌رویه، بی انصافی در حق تولیدکنندگان داخلی است

فودنا - مهدی کریمی تفرشی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی با تمام توان به تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی همت می‌ورزند، ورود بی رویه و کنترل نشده و اغلب قاچاق محصولات مشابه خارجی به کشورمان و پرکردن لاین‌های فروشگاه‌ها با این محصولات بی‌انصافی در حق تولیدکننده های داخلی است.

مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل شرکت صنایع غذایی گلها در گفتگو با خبرنگار فودنا درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی با تمام توان به تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی همت می ورزند و نیروهای متخصص ، جوان، کارآزموده، خلاق و تحصیلکرده کشورمان در طرح ایده ها و نوآوری و همگامی با آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای روز دنیا از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند ورود بی رویه و کنترل نشده و اغلب قاچاق محصولات مشابه خارجی به کشورمان و پر کردن لاین‌های فروشگاه‌ها با این محصولات بی‌انصافی در حق تولیدکننده زحمتکش، نیروهای تحصیلکرده و فرهیخته و کارگر زحمتکش ایرانی است و خوابیدن چرخ های تولید بسیاری از صنعتگران و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و بیکار خیل عظیمی از نیروهای کار از پیامدهای این بی تدبیری است.
«حمایت از تولیدات و کالای ایرانی» یعنی رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی هر چه بیشتر کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از جوانان و نیروهای تحصیلکرده کشورمان و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بالطبع بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد.
اما تحقق این مهم نیاز به فراهم شدن بسترهای مناسب و ساز و کارهایی دارد که همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و اجزای پیکره صنعت کشور در آن نقش آفرینی می‌کنند.
بدیهی است مردم زمانی به سمت مصرف کالاهای ایرانی خواهند رفت که این کالاها تمام شاخص های قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی را از لحاظ کیفیت و قیمت داشته باشند و تولیدکنندگان باید این اصل مهم را در نظر داشته باشند.

 

نوسان ارز یعنی تضعیف پول ملی، افزایش هزینه های تولید، رکود و تعطیلی صنایع
کریمی تفرشی در پاسخ به افزایش قیمت ارز نیز به خبرنگار فودنا گفت: یکی از مسائلی که از تأثیرات آن بر صنعت غذا و تمام صنایع به ویژه در سال های اخیر نمی توان چشم پوشی کرد بی شک نوسانات نرخ ارز بوده است .
تولید در اقتصاد ایران به شدت به واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه وابسته است. با درنظرگرفتن چنین شرایطی، تضعیف ارزش پول ملی، افزایش هزینه های تولید، رکود و تعطیلی صنایع را در پی خواهد داشت. 
 
(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها