یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۸۱۷۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
خانه ملت
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

میانگین درآمد گندم‌کاران ۱۰میلیون تومان است / اقدام به کشت دوم در کشور توصیه نمی‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: میانگین درآمد گندم‌کاران حدود ۱۰ میلیون تومان است که باید دولت با برنامه ریزی مناسب پرداخت آن را سرعت ببخشد و پرداخت مطالبات به موقع گندم کاران ایجاد انگیزه می‌کند تا مجددا کشاورزان اقدام به کشت محصول گندم کنند.

علی اکبری، در خصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران، اظهار داشت: معمولا مطالبات گندم کاران با فاصله‌ای حدودا یک تا دو ماهه پرداخت می‌شود در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به دنبال کاهش فاصله زمانی پرداخت مطالبات و افزایش اعتماد کشاورزان هستیم تا گندم تولیدی خود را در اختیار دستگاه‌های مسئول قراردهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میانگین درآمد گندم‌کاران حدود 10 میلیون تومان است که باید دولت با برنامه ریزی مناسب پرداخت آن را سرعت ببخشد،گفت: پرداخت مطالبات به موقع گندم کاران ایجاد انگیزه می‌کند تا مجددا کشاورزان اقدام به کشت محصول گندم کنند و این موضوع رابطه دو سویه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه کشت دوم را با توجه به مصرف آب با وجود کشت محصولات آب بر توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق در کشت دوم بعد از برداشت گندم اقدام به کاشت ذرت، جالیز و مواردی از این دست می‌‎‌کنند./

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها