یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۸۱۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زیان پرورش دهندگان قارچ خوراکی از ۱۱ میلیارد تومان فراتر رفت

یک مقام مسئول گفت: نگرانی افراد از مصرف قارچ‌های خوراکی ، منجر به زیان روزانه ۱۱.۵ میلیارد تومانی پرورش دهندگان شد.

محمد حسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با انتقاد از نرخ پایین قارچ در بازار اظهار کرد: در ماه های اخیر، مصرف قارچ های سمی توسط جوامع روستایی و گردشگری و وجود برخی مشکلات و بیماری ها و اطلاع رسانی نادرست برخی رسانه های گروهی، آثار منفی بر مصرف قارچ های خوراکی به جا گذاشت.
وی افزود: مصرف قارچ های خوراکی هیچ گونه ارتباطی با قارچ های سمی ندارد، اما اطلاع رسانی نادرست موجب شد که بسیاری از افراد از مصرف قارچ خودداری کنند که در نهایت این امر ضرر و زیان تولیدکنندگان ناشی از کاهش قیمت قارچ در بازار را به همراه داشت.
افشار متوسط قیمت منطقی فروش هر کیلو قارچ در بازار 7 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: قارچ های تولیدی همچنان با نرخ های پایینی در بازار توزیع می شود، به طوریکه فروش هر کیلو قارچ با احتساب قیمت تمام شده زیان حداقل 2 هزار و 300 تومانی تولیدکنندگان را در بردارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه روزانه 500 تن قارچ در کشور تولید می شود، افزود: نگرانی افراد از مصرف قارچ های خوراکی به سبب اطلاع رسانی نادرست رسانه ها ناشی از مسمومیت قارچ های سمی، افت شدید قیمت و زیان روزانه 11.5 میلیارد تومانی پرورش دهندگان را به همراه داشته است.  نگرانی افراد از مصرف قارچ‌های خوراکی ناشی از اطلاع رسانی نادرست برخی رسانه‌ها منجر به زیان روزانه ۱۱.۵ میلیارد تومانی پرورش دهندگان شد.
به گفته وی؛ با وجود آنکه قارچ بهترین نوع پروتئین گیاهی است، به افراد این اطمینان خاطر را می‌دهیم که با خیال آسوده قارچ خوراکی را مصرف کنند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به نگرانی افراد نسبت به مصرف قارچ و قیمت پایین محصول در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان به سبب اقساط معوق بانکی و ضرر و زیان هنگفت قادر به تامین مواد اولیه کامپوست واحد های خود نیستند، که ادامه این روند تعطیلی بسیاری از واحدهای پرورش را به همراه خواهد داشت.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها