یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۸۱۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

تعیین تکلیف افزایش نرخ محصولات لبنی به زمان دیگری موکول شد

یک مقام مسئول گفت: قرار بود هفته گذشته، نرخ خرید شیرخام و محصولات لبنی تعیین تکلیف شود اما مجدد به زمان دیگری موکول شد.

احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف افزایش نرخ خرید شیرخام و لبنیات در بازار اظهار کرد: اگرچه قرار بود در جلسه ستاد تنظیم بازار در هفته گذشته نرخ خرید شیرخام و محصولات لبنی تعیین و تکلیف شود، اما متاسفانه تاکنون ستاد تنظیم بازار نرخ های جدید را اعلام نکرده است، چرا که متناسب با افزایش قیمت شیر باید مجوز افزایش به صنایع لبنی را نیز بدهد.
وی افزود: هم اکنون قیمت تمام شده دامدار به قدری بالا رفته که افزایش 10 درصدی جوابگوی هزینه آنها نیست و از رئیس جمهور انتظار می رود همانگونه که اجازه افزایش 20 درصدی کرایه به کامیون دارها داد، حداقل نرخ محصولات لبنی و شیرخام 14 تا 15 درصد گران کند تا بخشی از هزینه تولیدکنندگان جبران شود.
به گفته مقدسی؛ در هفته آتی قرار است نرخ شیرخام و محصولات لبنی پس از بررسی مجدد اعلام شود.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از تعلل در اعلام نرخ جدید شیرخام بیان کرد: با توجه به آنکه دولت از سال 90 هیچ گونه  یارانه ای به دامدار و کارخانه های لبنی نمی دهد، این سوال مطرح است که به چه دلیل نرخ محصولات لبنی و شیر باید جز گروه یک کالاهای اساسی باشد؟.
به گفته وی؛ در تمامی کشورها نرخ محصولات لبنی تابع عرضه و تقاضاست و از آنجا که تمامی مواد اولیه با نرخ آزاد خریداری می شود، شیرخام و محصولات لبنی باید از گروه یک کالاهای اساسی خارج شود.
رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: متوسط قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را یک هزار و 563 تومان است، در حالیکه طی یکسال اخیر دامداران با زیان حداقل 263 تومان محصول خود را عرضه می‌کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود از افزایش خرید حمایتی شیرخام از دامداران خبر داد و گفت: روزانه 1200 تن شیر با نرخ یک هزار و 440 تومان از دامداران 17 استان به منظور تنظیم بازار و کاهش ضرر و زیان آنها خریداری می شود.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها