چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۸۱۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

۵۰ درصد سوءتغذیه کودکان ۷ استان کم برخوردار بهبود یافته است

رئیس سازمان بهزیستی، گفت: با تامین حداقل یک وعده غذای گرم برای کودکان ساکن در هفت استان کم برخوردار، موفق به بهبود ۵۰ درصد از سوء تغذیه کودکان این مناطق شده ایم.

انوشیروان محسنی بندپی در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان، در خصوص اهمیت و تاثیر امور آموزشی و سلامتی کودکان پیش از دبستان بر آینده جامعه، افزود: هر نظام سیاستگذاری اگر به این دو مقوله توجه کند، مردمانی اخلاق مدار، پاسخگو ، دوستدار محیط زیست و افرادی با مسئولیت اجتماعی بالا، خواهد داشت.
وی، توجه به اجرای برنامه های آموزشی و سلامتی کودکان را در سنین خاص پیش از دبستان حائز اهمیت دانست و افزود: بنیادهای ذهنی و فکری افراد در این دوران شکل می گیرد و کشورهایی موفق هستند که در این زمینه سرمایه گذاری ویژه داشته باشند.
محسنی بندپی از تمامی سازمان هایی که می توانند در این زمینه نقش داشته باشند، خواست تا در خصوص آموزش های زودهنگام با نگاه پیشگیرانه تلاش کنند و همزمان با تغییرات جامعه ، صنعتی تر شدن جوامع و کمبود گفت وگو در خانواده ها ، به آموزش کودکان بیشتر توجه کنند تا افرادی سالم بلحاظ جسمی و روانی تربیت شوند.
وی به قدمت ۴۰ ساله سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان تاکنون توانسته در رشد و شخصیت پذیری کودکان ، سیاستگذاری برای این سنین و تولید محتوای آموزشی با نگاه همه جانبه که منجر به ارتقای مهارت های زندگی می شود، نقش خود را بخوبی ایفاء کند و با همکاری شرکای اجتماعی که مربیان و مسئولان مراکز و مهدهای کودک هستند، زمینه رشد فکری و جسمی کودکان را فراهم کند.
محسنی بندپی در همین راستا ، دوری از بخشی نگری و توجه به همکاری های بین بخشی و دخالت والدین در ارتقا و گسترش امور آموزشی و اجرای سند تکامل دوران کودکی را لازم دانست و گفت: هم اکنون این سند در سه استان تهران ، کردستان و کرمان به صورت آزمایشی در حال اجراست که این مرحله پایلوت با همکاری وزارت بهداشت انجام شده و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش نیز به مجموعه مجریان این سند بپیوندد.
رئیس سازمان بهزیستی در پایان به فعالیت هفت هزار و ۸۰۰ مهد کودک در روستاها، هشت هزار مهد کودک در شهرها و یک هزار و ۳۰۰ مهد در حاشیه کلان شهرهای سراسر کشور اشاره و افزود: بهزیستی کشور برغم پوشش این حجم از مراکز و مهدهای کودک در سطح کشور، فقط ۱۵ درصد کودکان پیش از دبستان کشور را تحت پوشش دارد که امیدواریم دستاوردهای این کنگره بتواند راهبردهای علمی را به دستگاه های اجرایی معرفی کند تا نسلی پویا، سالم و فعال برای آینده پرورش بدهیم.

(چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها