سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۰۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ماهی‌های آذربایجان غربی خوراک نخجوانی‌ها می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود

معصوم فصیح با بیان اینکه آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 تیر در این مرکز انجام می‌شود افزود: انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان و استخرهای ذخیره آب  کشاورزی، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد از صید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می‌شوند.
فصیح افزود: ماهیان تا وزن 10 گرم پرورش یافته و سپس به یازده منابع آبی و 200 استخر و مزرعه پرورشی در استان و 10 منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.
وی  اظهار کرد: هدف از تکثیراین ماهیان، تولید 24 میلیون قطعه لارو و تولید 5 میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از 10 گرم است  که از این تعداد 20 درصد کپور ، 35 درصد فیتوفاک ، 35 درصد بیگ هد و 10درصد آمور تولید خواهد شد.
فصیح با بیان اینکه  پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد اظهار کرد: در صنعت آبزی پروری استان بیش از 2000 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

(سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها