دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۸۰۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

تاکید بر استفاده همه جانبه از توانمندی کلینیک صنعتی بسیج صنعت و معدن

سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا یکم مهرماه سال 93 فعالیت خود را با هدف کمک به واحدهای تولیدی از مبادی قانون در مازندران آغاز کرد. این سازمان با هدف، کار آمدی نظام اسلامی و افزایش بهره وری صنعتی، استفاده از ظرفیت مهندسین در بحران ها و پدافند غیر عامل ، کمک به توسعه صنایع تبدیلی استان ، پایش مشکلات، مطالبات و عارضه یابی واحدهای صنعتی روی کار آمد و پس از سه سال مطالعه و مشاوره، بازدیدهای مستمر، به کارگیری صنعتگران، معدنداران، فعالان نامی و استادان دانشگاه خبره استان در هیئت های اندیشه ور

کلینیک مشاوره صنعتی این سازمان در حال حاضر تبدیل به مکانی مطمئن برای مشاوره و پیگیری مطالبات قانونی تولیدکنندگان استان در بخش صنعت و معدن مازندران شده است.
یکی از برنامه های سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا، برگزاری نشست های هم اندیشی و کسب تجارت مدیران و فعالان اقتصادی استان است که چندی پیش با حضور جانشین سپاه کربلا و برخی از مدیران تشکل ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی در محل سازمان بسیج صنعت و معدن برگزار شد.
* بسیج صنعت و معدن حامی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است
جانشین سپاه کربلا مازندران انقلاب اسلامی را شبیه به یک قطار دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی مانند قطاری است که باید از گذرگاه ها، معابر و ایستگاه ها عبور کند تا به مقصد اصلی برسد.
سرهنگ حسین محمدرضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز برای رسیدن به اهدافش باید از ایستگاه های زیادی عبور کند، تصریح کرد: امروز از ایستگاه امنیت و دفاع عبور کرده‌ایم و دلیل آن نیز در کنار هم قرار گرفتن است چون حضور دشمن را حس کردیم و خداوند در این زمینه به مردم ایران عنایت کرد.
وی با تأکید بر عبرت آموزی از درس های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دشمن از فضای جنگ نظامی ناامید شده چون می داند جنگ نظامی علیه ایران موجب همگرایی و وحدت بیشتر داخلی می‌شود.
سرهنگ رضایی، دشمنان انقلاب اسلامی را مصمم تر از گذشته دانست و تاکید کرد: پیشرفت های انقلاب اسلامی موجب شده تا دشمن نسبت به گذشته احساس خطر بیشتری کند از این رو فشارهای متعددی را به پیکره انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وارد کرده است.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف روحیه مردم به فشار اقتصادی روی آورده اند: اظهار کرد: شرط تحمل در برابر فشار اقتصادی دشمن، توانمند سازی و درون زایی اقتصاد است.
جانشین سپاه کربلا سهم بزرگ اقتصاد کشور را مربوط به صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: کارخانه ها و واحدهای تولیدی مرزهای اقتصادی کشور هستند اگر تا دیروز در مرزها و استان‌های مرزی می‌جنگیدیم امروز جنگ ما در کارخانه ها و واحدهای تولیدی است.
وی سهم دولت در ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی کشور را زیاد برشمرد و تاکید کرد: پیشرفت کشورهای جنگ زده ای مثل آلمان و ژاپن که منابع ایران را هم ندارند به این خاطر بوده که خواست و اراده جمعی برای توسعه در این کشورها رقم خورده که متاسفانه این مهم در کشور ایران همچنان خوب روی کار نیامده است.
سرهنگ رضایی با تاکید بر فرهنگ "ما می توانیم" اظهار کرد: صنایع موشکی و هسته ای نیازمند بالاترین فناوری روز دنیا است که ایران به آن دست پیدا کرده است
حال چرا در صنعت خودرو نتوانسته ایم خواسته مردم را در تولید خودروی کیفی تامین کنیم و امروز خودروی داخلی تبدیل به بلای جان مردم شده است.
وی دلیل پیشرفت در صنایع دفاعی و هسته ای را خواست جمعی و اعتماد به علم داخلی دانست و اظهار کرد: بسیج صنعت و معدن به دنبال جمع‌آوری تجارب واحدهای موفق و انتقال آن به دیگر واحدهای تولیدی است تا در این مسیر واحدهای نمونه کمک حال دیگر واحدهای تولیدی باشد.
جانشین سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه هدف بسیج در ورود به عرصه صنعت و معدن کمک و قدم برداشتن برای پویایی اقتصادی کشور و استان است، اظهار کرد: هرچند وسع و اندازه بسیج در حدی نیست که کارهای بزرگ در حوزه صنعت و معدن انجام دهد و این مهم در اختیار دولت است اما با حضور علمی و فنی در این عرصه می ‌خواهیم بخشی از مشکلات صنعتگران و معدنکاران را تا حدودی کاهش دهیم.
* کمک به پر کردن خلاهای موجود در فضای صنعت و معدن استان
رئیس سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا یکی از برنامه های مهم این نهاد را پر کردن خلا های موجود در صنعت استان دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت های مهم سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تلاش جهت پر کردن خلاهای موجود در فضای صنعت و معدن استان می باشد در همین راستا از چند ماه گذشته با کمک مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، اتاق مشاوره ( کلینیک صنعتی ) را در طبقه پنجم شرکت شهرک های صنعتی استان با هدف کمک به رفع بعضی از مشکلات، حمایت معنوی شرکت ها، مشاوره در زمینه های حقوقی، مدیریتی، کسب و کار، آموزش و مالیات راه اندازی کردیم.
هادی عسگری با بیان اینکه خدمات ارائه شده در اتاق مشاوره صنعت و معدن بسیج رایگان است، اظهار کرد: با بکار گیری و سازماندهی متخصصین عضو و کارشناسان معرفی شده از ادارات مرتبط با حوزه صنعت و معدن در استان سعی در حل مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی داریم.
وی در ادامه به اهداف ایجاد بانک اطلاعاتی از واحدهای صنعتی و معدنی مازندران که نیازمند مشاوره هستند در بسیج صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: سازمان نرم افزاری تهیه کرده که شرکت های دارای مشکل مشکلاتشان را در آن ذکر می کنند و درخواست مشاوره و یا پایش می دهند، با این نرم افزار(سایت) نیاز به مراجعه حضوری به کلینیک صنعتی بسیج نیست بلکه با ثبت نام در سایت و بیان مشکلات درخواست کمک می کنند که تیم پایش بسیج مهندسین صنعت و معدن به صورت میدانی در شرکت حضور پیدا می کنند.
مهندس عسگری در ادامه افزود: هدف بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا کمک به پرکردن خلاهای موجود و نمرکز بر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان است
* ارائه مشاوره های فنی حقوقی در کلینیک صنعتی بسیج
مدیر داخلی کلینیک صنعتی بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا با بیان اینکه راه اندازی کلینیک کار بسیار سخت و دشواری بود، اظهار کرد: یکسال به صورت متداوم، مطالعات و طراحی های مدیریتی برای راه اندازی کلینیک با کمک مشاوران بسیج صنعت و معدن صورت گرفت تا الگویی درست و منطقی به صورت پله ای تدوین و پیاده شود.
حسینی با بیان اینکه به دلیل وجود نهادهای موازی پذیرفتن کلینیک صنعتی بسیج برای تولید کنندگان سخت بود، اظهار کرد: فعالیت‌های در خور توجه کلینیک صنعتی، مشاوره های فنی و حقوقی و حضور مشاوران مطرح استان موجب شد تا مدیران واحدهای تولیدی به کلینیک صنعتی بسیج صنعت و معدن اعتماد کنند.
وی با اشاره به حضور کارشناسان ادارات اقتصادی در کلینیک صنعت و معدن بسیج اظهار کرد: پراکندگی واحدهای صنعتی در مازندران زیاد است و تحقق برنامه های در نظر گرفته شده را مشکل مواجه کرده بود اما همراهی شرکت شهرک های صنعتی در واگذاری اتاق و حمایت‌های معنوی موجب شد تا بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده محقق شود.
حسینی ایجاد کمیته های تخصصی را یکی از فعالیت های مهم کلینیک صنعتی بسیج دانست و تصریح کرد: هدف اصلی در کلینیک صنعتی بسیج، ارائه مشاوره و تسهیل مشکلات برخی از واحدهای صنعتی متقاضی داست .
سید محمد مهمدی حسینی تأکید کرد: ارتباط این کلینیک با کارشناسان و صاحب نظران صنعت و معدن استان همچنان ادامه دارد و جزو برنامه‌های مهم بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا است.
* بسیج صنعت و معدن راه درست پیشرفت را نشان بدهد
تولید کننده مازندرانی فولاد با بیان اینکه اگر مبنای درست یک کار تولیدی شناخته شود یقینا بهره‌وری خواهد داشت، اظهار کرد: اگر تصمیم گرفتیم که به تولید کالایی دست بزنیم در ابتدا باید فرآیندهای مربوط به تولید آن کالا رابررسی کنیم.
لطیفی با تاکید بر اینکه باید از فرآیند استفاده یا آن را خلق کرد، گفت: پس از ایجاد فرایند باید اجزای تولید را کنار هم قرار داده تا بخش‌های بدنه اصلی خط تولید ایجاد شود.
وی در ادامه افزود: اگر خط تولید به صورت یک فناوری ایجاد شود یقینا نتیجه دلخواه را به دست خواهیم آورد، توسعه و پیشرفت بشر بر مبنای روش های اصولی بوده است.
این تولیدکننده صنعتی با تاکید بر فعالیت مبنایی و اصولی در حوزه تولید تصریح کرد: کشورهای منطقه از نظر تکنولوژی صفر هستند و جایگاهی در علم ندارند اما ایران از نظر علم و فناوری بسیار پیشرفته و پیشرو است به گونه‌ای که در ۸۰ درصد علوم خودکفا هستیم.
وی مشکلات موجود در اقتصاد و صنعت را مربوط به سیاست های کلان کشور دانست و تاکید کرد: با جلسات شهرستانی مشکلات تولیدکنندگان حل نمی‌شود و نیازمند است تا نهادی مانند بسیج در کنار تولید قرار گرفته و با مشاوره‌های درست، راه پیشرفت را به تولیدکننده نشان دهد.
تولید کننده نمونه فولاد استان با بیان اینکه به عنوان یک بسیجی در کنار بسیج صنعت و معدن حضور دارم، اظهار کرد: همانند دوران جنگ که کشور نیاز به رزمندگان بسیجی داشت من نیز به عنوان یک بسیجی در بسیج صنعت و معدن از کشورم دفاع خواهم کرد.
* تمرکز بسیج صنعت و معدن بر حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط
مدیر روابط عمومی خانه صنعت معدن تجارت مازندران، مشکل اصلی واحدهای تولیدی را در صنایع کوچک و متوسط استان دانست و اظهار کرد: ۸۰ درصد واحدهای استان کوچک و متوسط هستند که صنایع تبدیلی و کشاورزی نیز به صورت مستقیم با آن ها در ارتباط اند.
محسن طالبی شلیمکی با بیان اینکه در ستاد تسهیل رفع موانع تولید فقط واحدهای بزرگ حضور پیدا می کنند تاکید کرد: مشکل اصلی اقتصاد استان واحدهای کوچک و متوسط هستند که نیازمند ستاد تسهیل جداگانه اند.
مشاور بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا اظهار کرد: ترغیب دولتمردان به حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط یکی از برنامه‌های مهم و در دستور کار بسیج صنعت و معدن برای حل بخش مهمی از تولید استان است.
مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر ظرفیت های مهم و تاثیرگذار بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا، اظهار کرد: باید سازمان بسیج صنعت و معدن ظرفیت‌های خود را برای تولیدکنندگان مطرح کند تا بتوان بر اساس آن توانمندی و ظرفیت ها انتظارهمکاری و تعامل داشت.
سید محمد حسین هاشمی نسب با بیان اینکه امروز مجموعه ای که کارش را علمی و قانونی انجام می‌دهد شرایطش به مراتب از فعالان غیرقانونی سخت‌تر است، تصریح کرد: اگر نخبه های امروز در حوزه های علوم انسانی و مدیریت تحصیل می کردند
امروز مدیران نخبه ای داشتیم که درد مهندسان صنعت و معدن و تولیدکنندگان را درک می‌کردند.
* تقدیر از کارشناسان همکار با بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا
در پایان این نشست، هادی عسگری رئیس سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا از تمامی اداراتی که کارشناسان خود را در اختیار کلینیک قرار دادند شامل بانک ملی، صادرات اداره، برق، گاز، مالیات و تقدیر به عمل آورد. وی همچنین ضمن تقدیر از دکتر موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های مازندران از خانه صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی، انجمن صنایع غذایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از بابت معرفی کارشناسان خبره به کلینیک صنعتی و حضور در برنامه ها و جلسات تخصصی بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا تقدیر به عمل آورد.
* نحوه ارتباط با سازمان بسیج صنعت و معدن
شایان ذکر است علاقه مندان می توانند برای ارتباط با سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلا به دفتر مرکزی سازمان واقع در مازندران- ساری- کمربندی غربی- روبروی پمپ بنزین مفیدی و یا آدرس اینترنتی www.bsanatm.ir ، آدرس پست اینترنتی bms.m@chmail ، آدرس اینترنتی کیلینک صنعتی www.sanatib.ir مراجعه و با تلفکس تلفکس : 33393663- 33607739 - 011تماس حاصل نمایند.

(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها