دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۸۰۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی مازندران خبر داد:

کاهش استعلام ها و حذف بروکراسی اداری زائد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه این نهاد بیش از ۱۵ هزار عضو و ۱۰ هزار جویای کار دارد، اظهار کرد: اکثر این افراد به پشتوانه قانون که وظایف و اختیاراتی را به نظام مهندسی واگذار کرده عضو سازمان شده اند.

حسین زحمتکش
حجت الله علی محمدی با اشاره به فرآیندهای قانونی جهت بسترسازی اشتغال فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در نظام مهندسی کشاورزی اظهار کرد: کارشناسان فنی نظام مهندسی بر اساس معیارهای فنی و آزمون ورودی درجه بندی شده و در پروژه های تولیدی بخش کشاورزی و منابع طبیعی به کار گیری می‌شوند.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی خود را در برابر کشاورز نمی داند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد همراه کشاورزان بوده ایم و سعی کرده ایم که بروکراسی های اداری را تا حد زیادی برای تسهیل فعالیت تولیدکنندگان کاهش دهیم.
 علی محمدی بروکراسی اداری نظام مهندسی را وظایف قانونی تکلیف شده دولت دانست و اظهار کرد: تمامی استعلام ها و بروکراسی اداری که نسبت به ارباب رجوع در نظام مهندسی وجود دارد توسط دولت به این نهاد تکلیف شده که عدم تمکین به آن تخلف محسوب می شود.
 این مسئول با بیان اینکه بسیاری از استعلام های موجود غیر ضروری است، تاکید کرد: برخی از استعلام ها موجب افزایش بروکراسی اداری شده است از این رو با همکاری سازمان جهاد کشاورزی موارد مورد نظر را در کمیته تخصصی بررسی کرده و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم.
 وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیز با درخواست نظام مهندسی کشاورزی برای کاهش استعلام های هشت گانه موافقت کرد و اجازه داد که در حوزه گلخانه ها استعلام منابع طبیعی حذف و فقط یک استعلام گرفته شود.
 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه درصدد حذف موافقت اصولی برای کل واحد های دام، طیور و شیلات هستیم، خاطر نشان کرد: از طریق وزارتخانه هستیم موضوع حذف موافقت اصولی واحدهای دامی را پیگیری کردیم هر چند موافقت اصولی در قانون جامع دامپروری کشور وجود دارد اما با پیگیری مداوم نظام مهندسی  و سازمان جهاد کشاورزی و موافقت وزیر جهاد کشاورزی  موافقت اصولی به زودی حذف خواهد شد.
علی محمدی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حذف استعلام ها و کاهش بروکراسی اداری تا حدود زیادی موفق بوده است تصریح کرد: صدور پروانه گلخانه های کوچک که قبلا ۶ ماهه انجام می شد اکنون به کمتر از دو هفته رسیده است.
وی در ادامه به صدور پروانه گلخانه های صنعتی زیر هزار متر اشاره کرد و گفت: طبق قانون، گلخانه صنعتی باید ۳۰۰۰ متر وسعت داشته باشد اما با وزارت جهادکشاورزی مذاکره کردیم و شرایط مازندران را استثنا قرار دادیم و هم اکنون برای اراضی هزار متر پروانه گلخانه صنعتی صادر می‌کنیم.
 این مسئول با بیان اینکه با هر گونه تخلف کارشناسان فنی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سراسر استان به شدت برخورد می‌کنیم اظهار کرد: تاکنون چند کارشناس فنی به دلیل تخلف از کار برکنار شدند.
وی با انتقاد از جو ایجاد شده نسبت به نظام مهندسی گفت: متاسفانه ادارات دولتی می‌خواهند از نظام مهندسی به عنوان اهرمی برای وصول مطالبات شان بهره ببرند به گونه ای که نظام مهندسی را در برابر تولید کننده قرار داده اند در صورتیکه سیاست ما همراهی با تولید کننده است.
علی محمدی افزود: شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم و از وضع معیشتی کشاورزان آگاهیم از این رو در دریافت تعرفه ها از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف قائل می‌شویم چرا که معتقدیم نظام مهندسی برای تسهیل فعالیت کشاورزان روی کار آمده است.

(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها