دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۸۰۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
خانه ملت
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

اعتمادی به کمک مالی دولت در زمینه تولید و فروش زعفران ندارم/ دست واسطه گران با عرضه زعفران در بورس کالا کوتاه می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: عرضه زعفران در بورس کالا قیمت‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند، کیفیت را ارتقاء می‌دهد و خریدار و فروشنده نیز می‌تواند از کاهش دست واسطه‌ها مطمئن باشند.

علی ابراهیمی، در خصوص وجود دلالی در بازار زعفران ، اظهار داشت: باید همگی تلاش کنیم تا خاصیت زعفران به لحاظ ویژه بودن حفظ شود و محصولی با کیفیت عالی خاص ایران باشد، به دلیل اینکه عمدتا به روش سنتی تجارت و دادوستد زعفران صورت می‌گیرد بسیاری از کشورها محصول ایرانی را تحت نام خود به بازار ارائه می‌کنند.

احیا زعفران نیازمند حمایت همه جانبه است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها مانند افغانستان و چین با استفاده از پیاز زعفران ایرانی اقدام به کشت کرده‌اند، گفت: هر چند که خاک و اقلیم ایران ویژه است اما برای اینکه موقعیتی را که به خطر انداخته‌ایم احیا کنیم به حمایت همه جانبه نیاز داریم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر وجود واسطه‌ها و دلالان که محصول را با قیمت پایین‌تر از کشاورزان می‌خرند راه حل اساسی دارد، ادامه داد: عرضه محصول زعفران در بورس کالا در زمینه کاهش واسطه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عرضه زعفران در بورس کالا قیمت‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند، کیفیت را ارتقاء می‌دهد و خریدار و فروشنده نیز می‌تواند از کاهش دست واسطه‌ها مطمئن باشند، خاطرنشان کرد: به کمک مالی دولت در جریان تولید و فروش زعفران اعتقاد و اعتماد ندارم./

(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها