شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۷۸۰۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

گمرک از ورود مکمل‌ها و شیرخشک همراه مسافر جلوگیری کند

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، طی نامه ای با اشاره به ممنوعیت ورود مکمل ها و شیرخشک همراه مسافران ، خواستار جلوگیری از ترخیص این کالاها شد.

غلامرضا اصغری طی نامه ای با اشاره به ممنوعیت ورود مکمل ها و شیرخشک همراه مسافران ، خواستار جلوگیری از ترخیص این کالاها شد.

این نامه که خطاب به رئیس کل گمرک است،‌ نوشته شد: بدینوسیله به اطلاع می رساند از آنجا که واردات و ترخیص فرآوورده های طبیعی، مکمل تغذیه ای، فرآورده های ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و غذای ویژه بیماران به صورت همراه مسافر یا از طریق مرسولات پستی به استناد قوانین و مقررات موجود از جمله تنبصره (1) بند(ج) از ماده (122) قانون امور گمرگی ممنوع است.

خواهشمنداست دستور فرمایید از ترخیص و ورود به کشور این نوع فرآورده ها تحت عنوان بار همراه مسافر خودداری شود، لازم به ذکر است ترخیص فرآورده های مذکور صرفا در حد مصرف شخصی با رعایت مقررات و ضوابط مربوط و راسا به تشخیص کارشناس گمرگ مستقر در مبادی ورود کشور مجاز است.

بدیهی است، ترخیص این فرآورده ها به هر شکل و کیفیتی چناچه بیش از مقدار شخصی باشد، مستلزم اخذ مجوزهای لازم ورود و ترخیص از سازمان و غذا و دارو است. لذا خواهشمند دستور فرمایید مراتب به نحو شایسته به گمرکات کشور اعلام شود.

(شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها