شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۸۰۱۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

گرانی میوه هیچ ربطی به میوه‌فروشان ندارد

در پی افزایش قیمت میوه و تره بار، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: گرانی میوه‌ هیچ ربطی به میوه‌فروشان ندارد، چراکه آنها هم این محصولات را گران می‌خرند و درصد قانونی خود (۳۵ درصد) را به قیمت محصول خریداری شده اضافه می‌کنند.

قیمت انواع میوه و تره بار افزایش یافته و نرخ بسیاری از میوه‌ها پنج رقمی شده و از نرخ سود قانونی که باید برای فروشندگان خرد در نظر گرفته شود، تا کیلویی ۱۰ و ۱۴ هزار تومان هم بالاتر شده است. اما اسد الله کارگر - رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - در این باره به ایسنا، گفت‌: گرانی میوه هیچ ربطی به فروشندگان آن ندارد، چراکه آنها نرخ سود منطقی ۳۵ درصدی را برای خود محاسبه می‌کنند که البته حدود هشت درصد آن نصیب خودشان می‌شود؛ بنابراین میوه فروشان، گران‌فروش نیستند.

وی افزود: بازار میوه ‌دقیقا از زمانی که به دست فروشندگان میوه می‌رسد، قانونمند می‌شود و در چارچوب فاکتورهایی که دریافت می‌کنند، محصولات خریداری شده خود را به قیمت‌های محاسبه شده عرضه می‌کنند، چرا که آنها فقط توزیع کننده میوه هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که عرضه کنندگان میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار عمدتا فاکتوری برای فروش محصولات‌شان به فروشندگان میوه و در واقع عرضه کنندگان خرد این محصول ارائه نمی‌دهند و همین مساله سبب می‌شود قیمت میوه مشخص نباشد و هر کسی با نرخ دلخواه خود میوه را به میوه‌فروشندگان می فروشد.

کارگر ادامه‌ داد: ممکن است برخی در میان فروشندگان میوه تخلف کنند، اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۹۰ تا ۹۵ درصد میوه‌فروشان قانونی عمل می کنند و بر اساس نرخ منطقی که باید وجود داشته باشد این محصولات را به مردم می فروشند. اما اگر در برخی از موارد فروشندگان میوه جریمه می‌شوند، به دلیل تخلف آنها نیست،‌ بلکه حدود ۴۵ درصد از آنها بابت میوه‌ای که خریداری می‌کنند از عمده فروشان یا همان غرفه داران میدان مرکز میوه و تره بار فاکتوری را دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل هنگامی که بازرسان و ناظران از میوه‌فروشان میوه فاکتور درخواست می‌کنند و آنها فاکتوری در اختیار ندارند، لذا جریمه می‌شوند.

(شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها