سه شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۲
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۷۷۹۶۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
فرصت امروز
سرویس کسب و کار، برندینگ
به قلم: سای کینگ

چگونه از جام جهانی 2018 در راستای انجام کارهای تبلیغاتی خود استفاده کنیم

دون شک جام جهانی مهم ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می شود و همین موضوع سبب می شود تا کشورهای متعددی خواهان میزبانی آن باشند. با این حال این رویداد تنها از نظر ورزشی دارای اهمیت نبوده و حضور تعداد افراد بسیاری در یک کشور در کنار توجه رسانه ها و مردم به آن، باعث می شود تا شرایط مناسب برای انجام امور تبلیغاتی شرکت ها فراهم باشد.

جالب است بدانيد که در جام جهانی 1994 بیش از یک میلیارد نفر به صورت مستقیم این مسابقات را مشاهده کردند که رقمی خیره کننده محسوب می شود و این نرخ هر دوره با افزایشی مطلوب همراه بوده است.
 
برای مثال این میزان در سال 2014 به 3.2 میلیون نفر رسید. با رشد تکنولوژی و به خصوص اینترنت امروزه میلیون ها نفر این مسابقات را به صورت آنلاین نگاه می کنند و این موضوع تنوع کاری را برای تبلیغات افزایش داده است. در همین راستا و در ادامه به بررسی راهکارهای استفاده از این رویداد جهانی برای انجام کارهای تبلیغاتی خود خواهیم پرداخت.
 
 
 
1- اسپانسر این مسابقات باشید
 
بدون شک برگزاری چنین مسابقات مهمی بدون پشتوانه مالی مناسب امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل همواره برندها مبالغ بسیاری را برای این امر اختصاص داده و حامی رسمی آن می شوند. برای مثال کوکاکولا از جمله برندهایی است که از قدیم در این رابطه فعالیت داشته است. این امر اگرچه نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت، با این حال به علت هزینه اولیه بالایی که دارد، برای تمامی برندها امکان پذیر نخواهد بود. با این حال ساده ترین و در عین حال کم ریسک ترین روش با بازده فراوان محسوب می شود.
 
2- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
 
امروزه شبکه های اجتماعی مرزها را کم اهمیت ساخته و باعث شده است تا هر فردی در هر کجای جهان بتواند با مردم دیگر ارتباط برقرار سازد. بدون شک در شرایطی که از توانایی مالی لازم برای مورد اول برخوردار نیستید، توصیه ما به شما این است که فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را با این رویداد پیوند دهید.
 
برای مثال در اینستاگرام می توانید از هشتگ های مرتبط و ارسال تصاویر حاوی آرم جام جهانی استفاده کنید. همچنین لازم است تا از یک ستاره ورزشی حاضر در جام جهانی به عنوان مدل تبلیغاتی خود استفاده کنید. در این رابطه بهتر است تا یکی از ستارگان کشور خود را انتخاب کنید. این امر باعث خواهد شد تا با توجه به اینکه مخاطبان اصلی شما در کشور خودتان قرار دارند، نتایج بهتری به دست آورید. در آخر توجه داشته باشید که در این رابطه توجه به اقدامات مشابه سایر برندها نیز می تواند به شما کمک بسیاری کند. برای مثال در جام جهانی 2014 یک برند کوچک توانست با ایجاد چالش ارسال بهترین لحظه های مسابقات از نگاه مردم و نمایش آن برای عموم به مخاطبان میلیونی دست پیدا کند.
 
 
3- تبلیغات محیطی را فراموش نکنید
 
جام جهانی خود بهانه ای کافی برای حضور میلیونی افراد از کشورهای مختلف در کشور میزبان است. به همین خاطر توصیه می شود تا در صورت امکان نمایندگانی را به کشور مذکور ارسال کنید. با این حال این امر تنها زمانی با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود که برنامه ای دقیق برای آن داشته باشید. درواقع شما قبل از اعزام لازم است تا محل برگزاری هریک از مسابقات، هتل های موجود و مکان های پرتردد را شناسایی کنید و تبلیغاتی خلاقانه داشته باشید. درواقع منظور از خلاقانه این است که صرفا به پخش تراکت های تبلیغاتی مشغول نشوید و چیزی کاربردی را در اختیار افراد قرار دهید.
 
برای مثال یک شال یا شیپوری که برند شما در آن حک شده است، خود می تواند تأثیر عمیقی روی افراد داشته باشد. با این حال این امر باید کاملا متناسب با بودجه شما باشد. توجه داشته باشید که همواره گران قیمت ترین اقدامات، بهترین نتیجه ها را به همراه نخواهد داشت.
 
4- حامی غیرمستقیم باشید
 
این امر آخرین راهکار موجود برای شماست. درواقع در صورتی که قادر به رسمی کردن حمایت خود نیستید، توصیه می شود اقدامات خود را در این رابطه متوقف نکنید. برای مثال مایکروسافت در طول جام جهانی 2010 در اقدامی خلاقانه و در راستای شناساندن بهتر موتور جستوجوگر خود با نام بینگ، اقدام به عرضه آن در کافه های مختلف کشور میزبان کرد. این امر باعث شد تا افراد به بهانه تماشای رایگان مسابقات، با امکانات و مزایای این موتور جست وجوگر نیز آشنا شوند.
 
در آخر توجه داشته باشید که تنها راهکار موجود برای استفاده از جام جهانی برای تبلیغات، صرف هزینه های میلیونی نبوده و با ارائه خلاقیت هایی قادر خواهید بود نتایج فوق العاده ای را به دست آورید. به همین خاطر و با توجه به اینکه این رویداد تنها هر چهار سال یک بار رخ می دهد، توصیه می شود تا به هیچ بهانه ای آن را از دست ندهید.

 

مترجم امیر آل علی

(سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها