شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۷۸۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فراورده های روغنی

برندسازی زیتون امری ضروری است/نمی توان آمار دقیقی از میزان تولید زیتون ارائه کرد

عباسی با بیان اینکه با برندسازی ،محصول بی کیفیت از مرغوب تمییز داده می شود،گفت:دولت باید با ارائه بسته های حمایتی، سرمایه گذاران را به این امر ترغیب کند.

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون ،با اشاره به اینکه سال گذشته 90 هزارتن زیتون در کشور تولید شد، اظهار کرد: اگرچه تولید زیتون امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود،اما نمی توان آمار دقیقی از میزان تولید زیتون در کشور ارائه کرد.

وی با انتقاد از عرضه زیتون به صورت قاچاق در برخی فروشگاه ها گفت: با توجه به آنکه قاچاق در هر صنفی ضربه مهلکی به تولیدکنندگان وارد می کند؛بنابراین باید راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق محصولاتی که در کشور تولید می شود،به کار گرفته شود.

عباسی با اشاره به اینکه قاچاق روغن زیتون و کنسرو زیتون دومقوله از هم جداست،بیان کرد: روغن زیتون های قاچاق عمدتا روغن های پومیس هستند که استفاده از آن در ایران ممنوع اعلام شده است . یکی از سرشاخه های  قاچاق به بحث نبود کیفیت و عدم رعایت موارد بهداشتی و بخش دیگر به افزایش کرایه حمل و نقل که کوله برها دریافت می کنند، برمی گردد که به مراتب این کرایه ها از حقوق گمرکی بالاتر است.

رئیس شورای ملی زیتون ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز،واردات میوه زیتون صرفه اقتصادی برای قاچاقچیان ندارد و  هم اکنون میوه های زیتون موجود در مغازه ها ناشی از زیتون هایی است که از قبل در انبارها نگه داری شده بود ،ضمن آنکه براساس آیین نامه واردات هر گونه میوه زیتون خام و کنسروی ممنوع است .

عباسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه با برندسازی ،محصول بی کیفیت از مرغوب تمییز داده می شود، افزود: با وجود نوسان نرخ ارز،سرمایه گذاران تمایل کمتری به سرمایه گذاری در زمینه برندسازی دارند و انتظار می رود دولت با ارائه بسته های حمایتی، سرمایه گذاران را به این امر ترغیب کند.

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها