یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۸۲۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قیمت گندم تحویلی به نانوایی‌ها همچنان 900 تومان/نان گران نمی‌شود

یک مقام مسئول گفت: با تصویب نرخ 900 تومان در کارگروه آرد و نان، قیمت گندم به نرخ سابق بازگشت.

محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به اینکه خبری از التهاب گندم در کارخانه‌های آردسازی نیست، اظهار کرد: اگرچه برخی کارخانه‌های آردسازی در چند روز اخیر، قیمت هر کیلو گندم را به 982 تومان افزایش داده بودند اما در کارگروه آرد و نان مصوب شد که همچنان گندم به نرخ 900 تومان به نانوایی‌ها عرضه شود، بنابراین قیمت گندم به نرخ  قبل بازگشت.

به گفته وی با توجه به ثبات قیمت گندم، دلیلی برای افزایش قیمت نان در بازار وجود ندارد.

کرمی ادامه داد: با وجود ثبات قیمت نان در سه سال اخیر و گلایه‌های نانوایان، یکسان سازی نرخ آرد و گندم در افزایش رقابت میان نانوایان و کیفیت نان تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه اتحادیه به دنبال افزایش قیمت نان نیست، افزود: با توجه به کیفیت بالای نان‌های حجیم و باقی ماندن این نان‌های با کیفیت در سبد خانوار، انتظار می‌رود، دولت حمایت‌های لازم را از نانوایان صنعتی داشته باشد چرا که پرداخت یارانه به این بخش، از بروز بسیاری از بیماری‌ها و حجم بالای واردات دارو جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در پایان تصریح کرد: اگرچه دست‌های پشت پرده در صدد حذف نان‌های حجیم از گردونه رقابت و سبد خانوار هستند، اما به اعتقاد بنده دولت باید آرد رایگان در اختیار واحدها قرار دهد تا تمامی مردم بتوانند از این نان بدون جوش‌شیرین و حرارت مستقیم استفاده کنند.

(یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها