یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۲:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۷۶۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
روابط عمومی گروه صنعتی زر
سرویس سرویس عمومی

همفکری تولیدکنندگان و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی

فودنا - جمعی از صاحبان سرمایه، اندیشه، تولیدکنندگان و مسئولان کشور در نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی به بررسی ابعاد مختلف تحقق شعار سال پرداختند.

در این نشست که با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیران صنایع برتر کشور و نمایندگان اصناف در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، دیدگاههای متنوع از ابعاد شعار سال و راهکارهای تحقق حمایت از کالای ایرانی، مطرح و بررسی گردید.
قائم مقام شرکت زرماکارون در این نشست اظهار داشت: سازمان صدا و سیما باید فرصتی را به صورت برابر در اختیار همه تولیدکنندگان قرار دهد تا کالای خود را تبلیغ کنند.
رضا مالمیر با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی شامل سه بخش است افزود: یک بخش با تولید کننده است که باید کالایی با کیفیت و قیمتی رقابتی عرضه کند یک بخش هم به مسئولین و دولت باز می گردد تا با ارائه تسهیلات برای تامین مواد اولیه مناسب، به کاری گیری نیروی متبحر و استفاده از ماشین آلات پیشرفته را میسر کند و بخش دیگر نیز به مردم بستگی دارد تا با خرید کالای ایرانی از تولیدات ملی حمایت کنند. وی با اشاره به برنامه حمایتی سازمان صدا و سیما از تولید کنندگان ملی گفت: سال گذشته رسانه ملی دستاورد خوبی در حمایت از کالای ایرانی داشت و فرصتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد تا دستاوردهای خودشان را از طریق رسانه ملی عرضه کنند.
 
قائم مقام زرماکارون افزود: انتظار داشتیم این طرح امسال با قوت بیشتری پیگیری می شد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این فرصت به صورت برابر در اختیار همه نیست تا کالاهای خود را عرضه کنند.
 
مالمیر پیشنهاد کرد: رسانه ملی با تولید برنامه های حمایتی به تولیدکنندگان فرصتی بدهد تا دستاوردهای خود را عرضه کنند.   گفتنی است؛ شرکت کنندگان در این همایش بصورت تخصصی راهکارهایی برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ارائه و درباره آن بحث و تبادل نظر کردند و دوری از شعار و وعده، کاهش ضایعات تولید، ارتقای کیفیت، حمایت سیاسی و اقتصادی از صادرات، استقبال سرمایه گذاران از ورود به صحنه تولید با ثبات بازار ارز، اصلاح نظام بانکی، نو شدن فضای کسب و کار، تعیین تکلیف بدهی های دولت و موسسات دولتی و تشکیل جلسات مستمر بررسی ابعاد تحقق حمایت از کالای ایرانی از سوی رئیس جمهوری از جمله پیشنهادها و راهکارهای مطرح شده از سوی صاحبان بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان بود.
(یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷) ۰۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها