شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۶۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خودکفایی تولید طلای سفید تا افق 1404/ ضربه مهلک قاچاق بر تولید پنبه

مجری طرح پنبه گفت: با توجه به ظرفیت داخلی و برنامه اقتصاد مقاومتی، خودکفایی تولید پنبه در چشم انداز 1404 تحقق خواهد یافت.

ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه ، درباه آخرین وضعیت تولید طلای سفید در کشور، اظهار کرد: سال گذشته 180 هزار تن وش پنبه در کشور تولید شد که امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید به 200 هزار تن خواهد رسید.

به گفته وی، از یک سوم وش تولیدی، پنبه محلوج و قابل استفاده در صنایع نساجی تهیه می‌شود.

هزارجریبی با بیان اینکه پنبه تولیدی 47 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند، تصریح کرد: هم اکنون نیاز صنایع نساجی دو برابر میزان پنبه محلوج تولید داخل است و مابقی از طریق واردات تأمین می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا امکان خوداتکایی تولید پنبه در کشور وجود دارد،گفت: بنا به سابقه گذشته و ظرفیت کشور، امکان خودکفایی پنبه در داخل وجود دارد  به طوریکه طبق برنامه اقتصاد مقاومتی در چشم انداز 1404 این امر تحقق خواهد یافت.

مجری طرح پنبه با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد در خودکفایی این محصول، گفت: قیمت تضمینی، استفاده از بذرهای خارجی و اصلاح شده،کنترل آفات و توسعه مکانیزاسیون در زراعت پنبه از راهکارهای اساسی در کاهش هزینه، افزایش عملکرد در واحد سطح و در نهایت خودکفایی تولید پنبه به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تأثیر قاچاق پوشاک بر تولید پنبه و صنایع نساجی، تصریح کرد: قاچاق پوشاک به سبب کاهش فعالیت کارخانجات پارچه بافی و نخ ریسی مصرف پنبه را در کشور کاهش می‌دهد و این امر ضربه مهلکی به تولید طلای سفید کشور وارد می‌کند که انتظار می‌رود مسئولان امر جهت حمایت از تولید داخل جلوی پدیده شوم قاچاق را بگیرند.

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها