شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۶۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیوستن به کنوانسیون ارقام گیاهی مسکوت ماند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بحث پیوستن به کنوانسیون حمایت از ارقام جدید گیاهی به دلیل برخی الزامات از دستور کار مجلس خارج شده و مسکوت مانده است.

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباه آخرین وضعیت الحاق به کنوانسیون حمایت از ارقام جدید گیاهی اظهار کرد: هم اکنون بحث پیوستن به UPOV  به دلیل برخی الزامات برای منافع ملی  مسکوت مانده و از دستور کار صحن علنی مجلس خارج شده است.
به گفته وی، بحث پیوستن به کنوانسیون ارقام گیاهی برای بررسی تمامی جوانب در یک فرصت مناسب از دستور کار نمایندگان مجلس خارج شده است.
پاپی‌زاده با بیان اینکه الحاق به پیوستن کنوانسیون ارقام گیاهی منافع ملی را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: با توجه به آنکه بسیاری از بذرهای مصرفی وارداتی است، بنابراین پیوستن به این کنوانسیون با شکل کنونی، منافع ملی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در سال حمایت از تولید داخل، منافع ملی باید جزء اولویت اصلی باشد و از آنجا که با ورود تولیدکنندگان داخلی رقابت نابرابری شکل می‌گیرد، ورود به این کنوانسیون برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست.

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۰۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها