یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۷۵۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در زمستان۹۶

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تمامی اقلام مربوط به محصولات گاوداری‌های صنعتی در زمستان سال ۱۳۹۶ با افزایش مواجه شد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‎های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٦ به عدد ٢٥٦.٧ رسید که ٢.٩٨ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ١٤.١٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.
در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. در این میان، شاخص کود، با ١٢.٨٥ درصد تغییر بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ٢٩.٤٠ درصد تغییر، مربوط به قلم گوساله نر زیر چهار ماه است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٥، ١١.٠٧ درصد (تورم سالانه) است.
 شاخص اقلام اصلی
شاخص "گاو تلیسه" در زمستان ١٣٩٦ به ١٤٣,٠٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.٩٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢.٣٣ درصد افزایش نشان می‎دهد.
شاخص "گاو شیری" در زمستان ١٣٩٦ به ١٤٠,٤١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١.٤٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧.٨٤ درصد افزایش داشته است.
شاخص گاونر داشتی در زمستان ١٣٩٦ به ١٨٥,١٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.٥٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل٧.١٦ درصد افزایش نشان می‎دهد.
شاخص گوساله پرواری در زمستان ١٣٩٦ به ٣٠١,١٥ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤.٣٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧.١٨ درصد افزایش داشته است.
شاخص "گاو حذفی شیری" در زمستان ١٣٩٦ به ٣٧١,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣.٢٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢١.١١ درصد افزایش نشان می‎دهد.
شاخص "گوساله نر زیر چهار ماه" در زمستان ١٣٩٦ به ٢٠٢,٤٧ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٢.٩٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٤٠ درصد افزایش نشان می‎دهد.
شاخص "شیر" در زمستان ١٣٩٦ به ٢٥٠,٥٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.٥١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١.٥٨ درصد افزایش نشان می‎دهد.
شاخص "کود" در زمستان ١٣٩٦ به ٣١٩,٧٩ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٢.٨٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩.٢٦ درصد افزایش نشان می‎دهد.

(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها