یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۵۳۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دولت از ایده های جدید در بخش کشاورزی حمایت می کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در دولت و معاونت علمی و فناوری، آمادگی حمایت از تفکرات و روش های علمی جدید در حوزه کشاورزی وجود دارد.

سورنا ستاری در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش فنی تولید بذور ارقام اصلاح شده جدید زراعتی به بخش خصوصی در کرج، افزود: باید از ابتدا در پروژه ها تزریق فناوری در زندگی روزمره مردم تعریف شود.
ستاری افزود: راه پژوهش دولتی همین است و باید پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شود و بخش دولتی هم می تواند از این طریق درآمد داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی، قدیمی ترین موسسات را در زیرمجموعه خود دارد، افزود: انتقادی که در سیستم دولتی وجود دارد این است که چرا نتایج تحقیقات در زندگی مردم دیده نمی شود.
ستاری گفت: اکنون بسیاری از موانع بخش کشاورزی با تغییر رویکردها حل شده و بذر و نهال جزو حوزه های حاکمیتی است که باید تحقیقات پایه شود چراکه کشور به این بخش نیازمند است.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: قراردادهای منعقد شده نتیجه سال ها تحقیق است و موسسه اصلاح بذر و نهال به مرحله ای از بلوغ خود رسیده و به دنبال روش های نوین تجاری سازی است.

(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها