یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۷۵۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خسارت به شالیزارهای مازندران در پی وقوع سیل

مدیرکل بحران استان مازندران با بیان اینکه طی بارش های اخیرشهرستان بهشهر، یانه سر گلوگاه و سوادکوه بیشترین بارندگی را شاهد بودند، تصریح کرد: شدت بارندگی در این نقاط منجر به جاری شدن سیل در یانه سر و شالیزارهای کشاورزی شد.

علی اصغر احمدی در مورد خسارت ناشی از آبگرفتگی و سیلاب طی دو  روز گذشته اظهار کرد: در پی اطلاعیه روابط عمومی و اخطاری که مدریت بحران صادر کرده بود، بارندگی شدید موجب خسارت بخشی از نقاط مسکونی و اراضی کشاورزی شهرستان‌های سوادکوه، بهشهر و گلوگاه شد.
مدیرکل بحران استان مازندران گفت: سیل در بخش هایی از سوادکوه و محله های زیرآب، گستردگی بیشتری داشت به طوری که دهستان ولوپی و کسلیان بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی را دیدند.
مدیرکل بحران استان مازندران در مورد تخصیص تسهیلات به خسارت دیدگان شهرهای سیل زده یادآور شد: هئیت دولت  باید مصوبه ای مبنی بر پرداخت خسارت در حوزه کشاورزی و مسکن بر اثر سیل ابلاغ کند تا دستگاه ها مکلف به پرداخت شوند.
احمدی با اشاره به این که بیمه تضمین تولید هرگونه اتفاقی را که منجر به کاهش تولید در واحد سطح شود در بر خواهد گرفت،  تصریح کرد:  هرچند کشاورزان به بیمه ها اعتمادی ندارند اما بیمه مکلف به پرداخت خسارت کشاورزان است.
وی بابیان این که میزان حق بیمه پرداختی کشاورزان در بیمه تضمین تولید بابت محصولات از ۹ تا ۱۵ هزار تومان در هر هکتار با توجه به نوع محصول است یادآور شد: کشاورزان می‌توانند با این میزان هزینه تمامی محصولات کشاورزی خود را بیمه تضمین تولید کرده و مابقی را دولت پرداخت می کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران ضمن اشاره به این که بیمه تضمین تولید با پیگیری‌های استاندار و صندوق کشاورزی برای نخستین بار در استان مازندران راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: بیمه تضمین تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان را برطرف کند.
مدیرکل بحران استان مازندران زمان جمع‌بندی برآورد خسارت بارندگی دو روز گذشته را یک هفته عنوان کرد تا زمان مناسب برای برآورد هزینه ها ی خسارت دیدگان وجود داشته باشد.


(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها