شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۵۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۱.۵ میلیون تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شد

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار تن گندم تحویل مراکز بازرگانی دولتی در ۱۴ استان شده و حدود ۷۱۰ میلیارد تومان یعنی معادل نصف ارزش گندم دریافتی از طریق بانک کشاروزی پرداخت شده است.

حسن حنان در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:‌ تا به امروز یک میلیون و 523 هزار تن گندم تحویل مراکز بازرگانی دولتی شده که از این میزان یک میلیون و 348 هزار تن در سامانه خرید ثبت شده است که ارزش میزان گندم ثبت‌شده 1788 میلیارد تومان است که از این رقم چیزی حدود 719 میلیارد تومان یعنی نصف گندم خریداری و ثبت‌شده از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است.
وی بیشترین حجم گندم خریداری‌شده را در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در 14 استان تاکنون خرید تضمینی گندم انجام شده که بیشترین آن مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و 50 هزار تن بوده است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: همچنین 76 هزار و 200 تن دانه کلزا تا امروز تحویل مراکز ما شده که از این میزان 70 هزار و 634 تن آن در سامانه ثبت شده است که ارزش آن رقمی حدود 194 میلیارد تومان است که تا الان 68.5 میلیارد تومان آن به کلزاکاران پرداخت شده است.
حنان در مورد پرداخت باقی مطالبات هم گفت:‌تا دو ماه آینده مطالبات به روز خواهد شد.
وی همچنین در مورد تنظیم و توزیع اقلام اساسی برای ماه مبارک رمضان هم گفت: هم‌اکنون 30 هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در چرخه توزیع است که تا امروز 20 درصد آن به فروش رسیده است.
این مسئول در شرکت بازرگانی دولتی همچنین از توزیع 20 هزار تن روغن و 20 هزار تن شکر هم خبر داد و گفت: شکر و روغن را مستقیم وارد بازار نمی‌کنیم، بلکه مواد خام را به چند برند مشخص و کارخانجات می‌دهیم، تا آن را فرآوری و بسته‌بندی کرده و 10 تا 15 درصد، زیر قیمت به خریدار نهایی عرضه کنند.
به گفته حنان همچنین طبق رایزنی‌هایی که با اصناف داشته‌ایم قرار است جشنواره‌هایی در ماه مبارک رمضان برگزار شود و اقلامی مانند خرما و زولبیا یا امثالهم با تخفیف ویژه و زیر قیمت بازار عرضه شود.


(شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها