شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۴۹۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم طی امسال و بی نیازی از واردات

مجری طرح گندم از پیش بینی تولید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی این محصول راهبردی طی سال زراعی جاری در کشور خبرداد و گفت: امسال نیز برای مصرف داخلی نیازی به واردات نخواهیم داشت.

اسماعیل اسفندیاری پور افزود: از این میزان 10.5 میلیون تن بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود که 1.5 میلیون تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه امسال برداشت محصول گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل از روند مطلوب و مناسبی برخوردار است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم گفت: یک میلیون و 400 هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی و شبکه تعاونی روستایی سراسر کشور شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به میزان تولید مناسب گندم در سال جاری برای مصرف داخلی هیچ نیازی به واردات نباشد و در عین حال کشور هم اکنون از ذخیره قابل اطمینانی نیز برخوردار است.

اسفندیاری پور ضمن اشاره به این جمله که 85 تا 90 هزار هکتار از اراضی آبی گندم طی سال زراعی جاری به زیر کشت کلزا و چغندر قند پائیزه رفته است، تصریح کرد: قرارگیری گیاهانی از قبیل کلزا و چغندر در چرخه تناوبی به پایداری تولید گندم کمک شایان توجهی خواهد کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم گفت: سطح زیر کشت گندم آبی طی سال زراعی 96-97 دو میلیون و 30 هزار هکتار بوده است.

وی در ادامه بابیان اینکه سال زراعی در کشور همه سال از مهر آغاز وتا مهر ماه سال آینده ادامه پیدا می کند، افزود: میزان بارندگی از مهر تا بیست و سوم اسفند ماه سال زراعی جاری 143 میلی متر بوده در حالیکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلند مدت به ترتیب 200 و 220 میلی متر را نشان می دهد.

اسفندیاری پور  اذعان داشت: ارتفاع بارش طی شش ماهه زراعی جاری در مقایسه با بلند مدت 32 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

(شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها