پنج شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۴۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزی در شرایط تحریم رشد مستمر داشته است

قائم مقام معاونت امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودکفایی در تولید گندم نتیجه برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوب در این بخش است، گفت: کشاورزی از بخش هایی بود که توانست در شرایط تحریم رشد مستمر داشته باشد.

کیامرز قاسمی زانیانی روز پنجشنبه در نشست معاونت های برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان های جهاد کشاورزی و مدیران شعب بانک کشاورزی منطقه یک کشور در استان البرز که با هدف بحث وبررسی پیرامون پیشرفت برنامه های انتقال پایدار روستایی و عشایری برگزار شد، افزود: یکی از عوامل اصلی موفقیت های ما در بخش کشاورزی انسجام ، پیوستگی و هماهنگی مابین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی است .
وی اظهارداشت: باید از فرصت ها استفاده کنیم و با تکیه بر توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنیم.
قاسمی زانیانی ادامه داد: خدمت کردن به مردم اصلی ترین وظیفه ماست، به خصوص اینکه در مجموعه جهاد کشاورزی و بانک با قشر عظیمی از تولیدکنندگان سر وکار داریم که امنیت غذایی کشور را بر عهده دارند و لذا وظیفه داریم این مسئولیت را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
وی افزود: وظیفه ما اینست که شرایط را به گونه ای مهیا و بستر ها را فراهم کنیم که زمینه برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی ایجاد شود و لذا نحوه خدمت ، جذب و جلب کارآفرینان می تواند در روند رشد کشاورزی موثر باشد.
قاسمی زانیانی با بیان اینکه نباید مهمترین هدفمان که همان ایجاد اشتغال پایدار است را گم کنیم، تصریح کرد: باید به دنبال اجرای طرح های اشتغال زا و هدفمند در جامعه روستایی باشیم.
وی افزود : تحول در روستاها محقق نمی شود مگر اینکه اقتصاد روستا را متحول کنیم و ما باید همانند دوران دفاع مقدس به طرف موانع ومشکلات موجود هجوم ببریم و این مشکلات را رفع و از میان برداریم.
معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت : استان البرز کوچکترین استان کشور است با 5124 کیلومتر مربع که علیرغم کوچک بودن اقلیم های مختلفی در آن وجود دارد.
مسعود کریمی افزود : ما در تولید اکثر محصولات کشاورزی رکورد دار هستیم و همجواری با شهر های بزرگ و بازار مصرف ، تنوع اقلیمی ، وجود مراکز تحقیقاتی معتبر کشور ، فراهم بودن بستر اگرو توریسم ، و ... همگی از توانمندی ها و مزیت های استان البرز است .
وی اضافه کرد: رتبه اول متوسط عملکرد گندم در کشور، رتبه اول عملکرد جو در کشور، رتبه دوم متوسط عملکرد پنبه در کشور ، رتبه ششم متوسط عملکرد ذرت، رتبه اول تولید آلو، رتبه دوم تولید هلو و ... همه و همه گویای توانمندی بخش کشاورزی در استان البرز است.
کریمی گفت: از مجموع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای بحث اشتغال پایدار مبلغ 157 میلیارد تومان سهم استان البرز بود که از این میزان 70.7 میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی بوده که مبلغ 19 میلیارد و 600 میلیون تومان در مرحله اول به بانک کشاورزی تخصیص داده شده است .
وی بیان داشت : تاکنون حدود 89 طرح طرح با اعتباری بالغ بر 82 میلیارد تومان به کارگروه معرفی شده که تمام این طرح ها در کارگروه اشتغال مصوب شده است.
اشتغال پیش بینی شده در صورت اجرای طرح های مذکور 1450 نفر است .
استان البرزدارای 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی می باشد که 38 هزار هکتار آن را اراضی زراعی و مابقی را اراضی باغی تشکیل می دهند.


(پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۸:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها